Ett genmäle till FreakHead

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Ett genmäle till FreakHead

Inlägg av Broder Tuck »

I din iver att "skåpa till mig" kunde du inte avhålla dig från att försöka kapa CF:s tråd till det.
FreakHead skrev:Hörrö Leif (Broder Tuck)!

Hur ska du kunna hänvisa till Ubuntu Sveriges historia nu, var finns kopplingen till CFs underbara kravspec?
Det är precis så här vi arbetar på ubuntu.se så jag är helt säker på att det kommer att fungera, speciellt när jag vet att CF är en handlingens man. Var säkra på att det kommer att hända bra grejer nu!

Gratulerar till ett mycket bra val av tTL. Det skulle inte förvåna mig om CF fortsätter på den inslagna vägen efter en omrästning i aug/sept, om det ens kommer att behövas någon.

//FH
med detta: Hur ska du kunna hänvisa till Ubuntu Sveriges historia nu, var finns kopplingen till CFs underbara kravspec?

Svaret är inte värre än att: Honom känner jag förtroende för.

Till skillnad mot vad jag kände för dig, 2006/2007. Synbarligen har du heller inte ändrat särdeles mycket i ditt sätt att bemöta övriga medlemmar här i forumet sedan den tiden.

Jag är övertygad om, att CF besitter tillräcklig kunskap om, att bemöta var och en medlem med respekt och inte en förutfattad mening om enstaka personer ifråga, för att det skall kunna möta Ubuntu.coms krav. Det är något som skiljer er åt. Sett till hur du agerade, då, när du var i samma position som den som han kanske står inför.

Förmodligen och troligtvis, kommer hans tid här, att kännetecknas av ett ljus, vad anbelangar uppfattningen om forumet för den tiden och som en tid av ömsesidig respekt för envar, den dagen när jag, eller någon annan, även skall teckna den bilden av vår historia för den här tiden. Det är det, som är skillnaden. Mellan hans (eventuella - vilket jag hoppas) tid vid makten och din motsvarande tid, den som du och seb lämnade efter bl.a. Jono Bacons ord om "corrupt".

Min och Jono Bacons bedömning, är härvidlag likstämmig.

Ditt sätt att definiera "demokrati" är också något som jag ser skillnad emellan, vad avser jämförelse mellan dig och CF. Ni verkar leva i två, skilda, världar vad avser detta begrepp. Jag tror på CF:s synbarliga definition av begreppet. Jag gissar, att det gör inte du.

Till övriga läsare kan jag bara rikta en uppmaning: innan ni tar något presenterat materiel för godo, skapa er först en egen bedömning. Läs gärna i vårt arkiv, i vår sändlista här ovan, högst upp. Så får ni möjlighet att tränga bakom FH:s floskler. Han vill ha dig dit han vill. Ge honom inte chansen, med mindre än, att du har själv, först, skapat dig en egen uppfattning om hans agerande tidigare i detta forum.

Det du stundtals kan se ett "skimmer av", här och idag, var vida mer påtagligt som ett enda stort och mörkt moln, under FH:s tidigvarande era här inne. Han verkar inte helt kunna lösgöra sig från den tiden, utan uppehåller sig, tid till annan, vid den. Han har kvar "sina hackkycklingar" bland några av dem, mig t.ex. och en sådan person kan man bara känna medlidande med och ge honom den "space" han kan behöva, för att kunna fortleva ett något sånär drägligt liv här på Internet.

Den som retar sig på små saker, är kanske inte större än så?
Stryk honom medhårs och han blir kanske lugn igen. ;D

Det verkar vara det enda, som denne arma krake alltid behöver, att bli struken medhårs . . . . ;)

Tukken
Senast redigerad av 1 Broder Tuck, redigerad totalt 25 gånger.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Ett genmäle till FreakHead

Inlägg av Ulsak »

Kompis...

Jag har inte haft nöjet att träffa dig IRL. Men väl FH, även jobbat med honom.
Jag känner inte riktigt igen vad du beskriver. Det är ett mycket öppet och vidsynt arbetssätt som FH förordar och tillämpar på ubuntu.se.
Alla är välkomna såväl windowskännare som RMS-talibaner ( som jag). Och på nåt sätt knyter han ihop banden så att det funkar. Som en demokrati ska göra i sina bästa stunder.
Men det är bara det intrycket jag fått..
/ulsak
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

Ulsak skrev:Kompis...

Jag har inte haft nöjet att träffa dig IRL. Men väl FH, även jobbat med honom.
Jag känner inte riktigt igen vad du beskriver. Det är ett mycket öppet och vidsynt arbetssätt som FH förordar och tillämpar på ubuntu.se.
Alla är välkomna såväl windowskännare som RMS-talibaner ( som jag). Och på nåt sätt knyter han ihop banden så att det funkar. Som en demokrati ska göra i sina bästa stunder.
Men det är bara det intrycket jag fått..
/ulsak
;D ;D
Till övriga läsare kan jag bara rikta en uppmaning: innan ni tar något presenterat materiel för godo, skapa er först en egen bedömning. Läs gärna i vårt arkiv, i vår sändlista här ovan, högst upp. Så får ni möjlighet att tränga bakom FH:s floskler. Han vill ha dig dit han vill. Ge honom inte chansen, med mindre än, att du har själv, först, skapat dig en egen uppfattning om hans agerande tidigare i detta forum.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

Kära Leif

Jag väljer att inte svara på ditt inlägg, likväl som du valt att inte svara på mina. Din uppfattning får stå för dig och det är helt ok för mig.

//FH
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

Tack för de vänliga orden, BT. De värmer. Men som sagt, jag är inte vald till någon befattning och jag har stor tilltro och respekt
till Mickes sätt att driva projekt. Dock har jag lite att säga om hans sätt att uttrycka sig i text, vilket jag tror att han är medveten
om. ;) Man får tid att prata om mycket under ett Dreamhack, tydligen.

Jag hoppas att ni båda kan gräva ner stridsyxan nu och se framåt. Jag hade till och med intrycket att ni stod på samma sida ett
tag, men sen så kommer det här? :) Jag förstår ingenting, och jag vill heller inte blanda mig in i er schism. Jag och Micke har
pratat mycket om DSK och den administrationens handlande och jag vet att Micke är medveten om att misstag gjordes. Det är
ingen här som är ofelbar, allra minst jag.

Jag vill därför inte blandas in som någon "frälsare" som kommer och ska ta hand om allt som varit dåligt och omvandla det i
ett nafs till något bra och produktivt.

Snälla, låt det gamla bli glömt någon gång. :)

Och det är en uppmaning lika mycket till er båda, även om jag väljer den här tråden att ta upp det i.
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

Ja vad ska man säga...jag kan inte knipa igen iallafall...då du uppenbarligen inte är ett dugg bättre själv när du måste skåpa till honom med.
Ska det alltid vara så här i detta jäkla forum att det som var för 2.5 år sedan bara MÅSTE dras fram och vädras i tid och otid?

Det ÄR positiva tongångar i forumet för en gångs skull och det har det inte varit på flera månader nu. Men det måste vi väl råda bot på verkar det som.

Vissa saker verkar aldrig förändras.

Jag blir så trött på sånt här...jävla skitsnack...på ren svenska.
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

FreakHead skrev:Kära Leif

Jag väljer att inte svara på ditt inlägg, likväl som du valt att inte svara på mina. Din uppfattning får stå för dig och det är helt ok för mig.

//FH
Det . . . det var väldigt moget och bra och väl övervägt. Så synd att du inte kunde ha tänkt så, även i CF:s tråd.

Jag ger dig en eloge för ditt beslut. Det var återigen, även denna gång, som du själv började med, att koppla till det som har förevarit.
När du slutar med sådant, då kommer även jag att göra det. Så länge du vill "slå dig för bröstet" om hur bra det minsann var, på din tid,
då kommer jag alltid, att visa på motsatsen.

Det är du, som har bollen. Inte jag.

Tukken
Xcore

Inlägg av Xcore »

Broder Tuck/FreakHead

Nu lägger vi ned allt gammalt tycker jag och koncentrerar oss på det som kommer istället. Det viktiga är att alla lärt sig något av det som hände då. :)

Jag gjorde det definitivt och säkert ni också. ;)

//Virtuella moderatorn Xcore
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

Kattskrället skrev:Ja vad ska man säga...jag kan inte knipa igen iallafall...då du uppenbarligen inte är ett dugg bättre själv när du måste skåpa till honom med.
Ska det alltid vara så här i detta jäkla forum att det som var för 2.5 år sedan bara MÅSTE dras fram och vädras i tid och otid?

Det ÄR positiva tongångar i forumet för en gångs skull och det har det inte varit på flera månader nu. Men det måste vi väl råda bot på verkar det som.

Ja du, du hann förmodligen inte läsa mitt inlägg här före. Nu var det faktiskt FH som startade diskussionen inne i CF:s tråd.
Kattskrället
AVREGISTRERAD

Inlägg av Kattskrället »

Broder Tuck skrev:
Kattskrället skrev:Ja vad ska man säga...jag kan inte knipa igen iallafall...då du uppenbarligen inte är ett dugg bättre själv när du måste skåpa till honom med.

Ja du, du hann förmodligen inte läsa mitt inlägg här före. Nu var det faktiskt FH som startade diskussionen inne i CF:s tråd.
Jag såg det redan då, och "so what"? Hur många ggr har inte du skåpat till honom härinne under alla dessa år? Skåpat till förresten, dragit honom i skiten, fram och åter, gång på gång.

När han sedan ger dig en liten känga så ska du dra fram hela jäkla historien igen, misskreditera och peka på arkivet med hela armen?

Nä Tucken, nån gång får du faktiskt ge dig och försöka lägga den där historien i den djupaste låda du har och börja blicka framåt istället.
Xcore

Inlägg av Xcore »

Kattskrället skrev:Det ÄR positiva tongångar i forumet för en gångs skull och det har det inte varit på flera månader nu.
Precis vad jag tänkte på när jag postade i en annan tråd.

Lägg ned nu, allihopa, nu ser vi framåt istället.
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

Nä Tucken, nån gång får du faktiskt ge dig och försöka lägga den där historien i den djupaste låda du har och börja blicka framåt iställe
. . . men han bör få hållas . . . med samma saker? Snyggt tänkt. Kort, likaså. Bra, då vet jag var du står
Kattskrället
AVREGISTRERAD

Inlägg av Kattskrället »

En liten gliring räcker för att du ska gå lös på den stora trumman? Jaja, vad ska man säga.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

"...never ending storyyyyy, uouuuuuuuuuuuuouuuuuuuuuouuu, never ending storyyyyyyyyy, uouuuuuuuuuuuuouuuuuuuuuuuuuuuuouuuuuuuuuuu."
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

;) ;)
Xcore

Inlägg av Xcore »

Kom igen nu.

Vad ingen här tycks fatta är hur viktig den sociala biten av ett forum är. Att vi trivs är är ett måste, annars kan vi lika gärna lägga ned stället på stubben. Så lägg ned allt bråk nu och slappna av för sjutton alla inblandade. :)

Nu glömmer vi allt gammalt.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

Men det är fel person att dela ut en gliring till. Om Broder Tuck inte funnits här lär de rådande omständigheterna varit betydligt allvarligare. All heder till Broder Tuck.

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

Pink Panther skrev:Men det är fel person att dela ut en gliring till. Om Broder Tuck inte funnits här lär de rådande omständigheterna varit betydligt allvarligare. All heder till Broder Tuck.

Pink Panther
aaahh . . . någon som har fattat. Tack för det. ;) Då är vi två.

Tukken
Xcore

Inlägg av Xcore »

Regel 1 - Ta inte parti för någon sida.
Regel 2 - Lägg inte på en massa bränsle på elden
Regel 3 - Säg till dem att lägga ned tramset

När skall ni lära er den sociala biten av ett forum egentligen?

Lägg ned båda två eller kör tramset genom PM så vi slipper se det, tack.
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"