med detta: Hur ska du kunna hänvisa till Ubuntu Sveriges historia nu, var finns kopplingen till CFs underbara kravspec?FreakHead skrev:Hörrö Leif (Broder Tuck)!
Hur ska du kunna hänvisa till Ubuntu Sveriges historia nu, var finns kopplingen till CFs underbara kravspec?
Det är precis så här vi arbetar på ubuntu.se så jag är helt säker på att det kommer att fungera, speciellt när jag vet att CF är en handlingens man. Var säkra på att det kommer att hända bra grejer nu!
Gratulerar till ett mycket bra val av tTL. Det skulle inte förvåna mig om CF fortsätter på den inslagna vägen efter en omrästning i aug/sept, om det ens kommer att behövas någon.
//FH
Svaret är inte värre än att: Honom känner jag förtroende för.
Till skillnad mot vad jag kände för dig, 2006/2007. Synbarligen har du heller inte ändrat särdeles mycket i ditt sätt att bemöta övriga medlemmar här i forumet sedan den tiden.
Jag är övertygad om, att CF besitter tillräcklig kunskap om, att bemöta var och en medlem med respekt och inte en förutfattad mening om enstaka personer ifråga, för att det skall kunna möta Ubuntu.coms krav. Det är något som skiljer er åt. Sett till hur du agerade, då, när du var i samma position som den som han kanske står inför.
Förmodligen och troligtvis, kommer hans tid här, att kännetecknas av ett ljus, vad anbelangar uppfattningen om forumet för den tiden och som en tid av ömsesidig respekt för envar, den dagen när jag, eller någon annan, även skall teckna den bilden av vår historia för den här tiden. Det är det, som är skillnaden. Mellan hans (eventuella - vilket jag hoppas) tid vid makten och din motsvarande tid, den som du och seb lämnade efter bl.a. Jono Bacons ord om "corrupt".
Min och Jono Bacons bedömning, är härvidlag likstämmig.
Ditt sätt att definiera "demokrati" är också något som jag ser skillnad emellan, vad avser jämförelse mellan dig och CF. Ni verkar leva i två, skilda, världar vad avser detta begrepp. Jag tror på CF:s synbarliga definition av begreppet. Jag gissar, att det gör inte du.
Till övriga läsare kan jag bara rikta en uppmaning: innan ni tar något presenterat materiel för godo, skapa er först en egen bedömning. Läs gärna i vårt arkiv, i vår sändlista här ovan, högst upp. Så får ni möjlighet att tränga bakom FH:s floskler. Han vill ha dig dit han vill. Ge honom inte chansen, med mindre än, att du har själv, först, skapat dig en egen uppfattning om hans agerande tidigare i detta forum.
Det du stundtals kan se ett "skimmer av", här och idag, var vida mer påtagligt som ett enda stort och mörkt moln, under FH:s tidigvarande era här inne. Han verkar inte helt kunna lösgöra sig från den tiden, utan uppehåller sig, tid till annan, vid den. Han har kvar "sina hackkycklingar" bland några av dem, mig t.ex. och en sådan person kan man bara känna medlidande med och ge honom den "space" han kan behöva, för att kunna fortleva ett något sånär drägligt liv här på Internet.
Den som retar sig på små saker, är kanske inte större än så?
Stryk honom medhårs och han blir kanske lugn igen.

Det verkar vara det enda, som denne arma krake alltid behöver, att bli struken medhårs . . . .

Tukken