Jag har också lyssnat på Urban Anjars klagosång över uppdragets utformning, där kontaktpersonerna/TeamLeaders
i mångt och mycket saknar mandat att åstadkomma något.
För att acceptera en nominering till TeamLeader/kontaktperson/kalla-det-vad-ni-vill har jag en lista på vad jag vill
ska åtgärdas när det kommer till befattningens befogenheter.
- Administrationsrättigheter i forumet. För att TL ska kunna agera så ställer jag som absolut grundkrav att
befattningen associeras med administrationsrättigheter i forumet. Möjligheten att skapa tavlor, låsa trådar och ge
rättigheter till medlemmar är en förutsättning för att få saker gjorda på kort tid och få fart på olika projekt. - Administrationsrättigheter i övriga delar av LoCot. IRC-kanaler och wiki, samt servern som helhet måste
enkelt kunna administreras och delegeras ansvar över. Alternativt en labb-server som kan nyttjas efter behov. - Övergripande projektinsyn. Som TL har man yttersta ansvaret för LoCot och bör därför också ha möjlighet
att gå in och läsa och skriva i alla delar och projekt.
gemenskapen framåt på ett sätt som passar mig. Jag kommer inte att gå in och detaljstyra överallt, kommer inte
att nyttja min modereringsfunktion mer än vad som jag finner absolut nödvändigt och jag kommer inte att skapa
tavlor hejvilt över hela forumet. Syftet är att korta ledtiderna och undvika fördröjningar och onödiga diskussioner
utan istället komma till avstamp så snart som möjligt.
I frågan om webbutvecklingen som jag refererar till ovan skulle vi redan ha haft en grupp att gå med i och en
undertavla att diskutera i om det hade varit min befogenhet att administrera forumet. Nu känner jag mig
frustrerad och uppgiven över det oreserverade tyckandet och sönderdebatterandet av ämnet trots att det inte
producerats en endaste sida. Jag känner och vet med mig att jag inte kan jobba i det klimatet. Dessutom
vill jag inte belasta nuvarande administration med att vara tvungen att svara upp till mina krav på tempo.
Kanske vissa hör stöveltramp i dessa krav, men det är mina minimikrav för att acceptera en nominering.
Tack för ordet.