Jag har problem att komma ut på internät.Skriver jag in Telia så kommer jag till första sidan där jag kan välja en ny sida när jag har gjort
det nya valet så händer det inget?Jag gick ut på bbc det var inga problem?Jag kan inte uppdatera ej heller installera nya packet?Någon som kan HJÄLPA mig
MVH Blixtrar
lòst
Internät? [LÖST]
Internät? [LÖST]
Senast redigerad av 2 blixtrar, redigerad totalt 24 gång.
Re: Internät?
Hej!
För att lösa problemet behövs mer information.
Vad har du för dator, uppkoppling och internetoperatör?
Vilka program använder du?
Vad fungerar/fungerar inte?
Om du kommer med det så går ditt problem säkert att lösa :]
För att lösa problemet behövs mer information.
Vad har du för dator, uppkoppling och internetoperatör?
Vilka program använder du?
Vad fungerar/fungerar inte?
Om du kommer med det så går ditt problem säkert att lösa :]
Hej Tweek! Jag har en ny ASUS X59SR med bredband från telia det fungerar på en annan dator med ubuntu 9.04. Jag har precis installerat ubuntu 9.04.Ikonen visar att jag är uppkoplad när jag skriver in blocket går den ut till den sidan när jag sen skall välja vidare då händer inget
Hej!
Det låter som att det kan vara något fel på webbläsaren, antar att du använder Firefox. Du kan testa med grundinställningarna för Firefox. Det kan du göra genom att öppna din hemmapp. Trycka CTRL+h för att visa dolda mappar. Sedan så letar du upp mappen som heter ".mozilla". Där ligger inställningarna för Firefox. Om du byter namn på mappen, till tex "mozilla", utan punkt och startar om datorn så får Firefox sina grundinställningar.
Se om det fungerar med grundinställningarna.
Om det ändå inte hjälper kan du byta namn så att "mozilla-mappen" får sitt ursprungliga namn, .mozilla, igen. Då får du tillbaka alla inställningar i Firefox.
Du kan också testa om det fungerar bättre med en annan webbläsare, tex Epiphany. Du kan installera den genom att klicka här:
epiphany-browser Sedan kan du starta den genom att trycka ALT+F2 och skriva: epiphany
Hoppas att något hjälper!
Det låter som att det kan vara något fel på webbläsaren, antar att du använder Firefox. Du kan testa med grundinställningarna för Firefox. Det kan du göra genom att öppna din hemmapp. Trycka CTRL+h för att visa dolda mappar. Sedan så letar du upp mappen som heter ".mozilla". Där ligger inställningarna för Firefox. Om du byter namn på mappen, till tex "mozilla", utan punkt och startar om datorn så får Firefox sina grundinställningar.
Se om det fungerar med grundinställningarna.
Om det ändå inte hjälper kan du byta namn så att "mozilla-mappen" får sitt ursprungliga namn, .mozilla, igen. Då får du tillbaka alla inställningar i Firefox.
Du kan också testa om det fungerar bättre med en annan webbläsare, tex Epiphany. Du kan installera den genom att klicka här:

Hoppas att något hjälper!
tweeek!Du àr en àngel, det fòrsta fungerade.hoppas du kan hjàlpa mig vid flera tillfàllen.MVH blixtrar
Vad bra att det ordnade sig! 
När ett program krånglar så brukar det lösa sig om man flyttar, byter namn eller tar bort inställningarna för programmet. De ligger dolda i hemmappen. Alltid bra att prova det!
Ha det bra!

När ett program krånglar så brukar det lösa sig om man flyttar, byter namn eller tar bort inställningarna för programmet. De ligger dolda i hemmappen. Alltid bra att prova det!
Ha det bra!