Hejsan har ett skumt litet problem hade samma i windows men hittade en lösning där.
För att starta mitt trådlösa nätverks kort i windows måste ja trycka på en power knapp på datorn.
I windows var jag tvungen att lägga in ett program som kallades Power manager som man laddad hem på fujitsu siemens hemsida för att knappen skulle fungera.
Problemet är att det programet finns inte till Ubuntu och det funkar inte med wine heller.
Min tanke är ju att nån måste haft ett liknade problem och lyckats lösa det.
Kan även tillägga att mitt bios är typ spärrat är väldigt lite som man kan ställa in där och mitt wlan kort (Broadcom 4315) går inte ställa in nåt på.
Kör Ubuntu 9.04.
Vore tacksam för all hjälp jag kan få.
Starta Trådlöst på en Amilo1655G
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Starta Trådlöst på en Amilo1655G
gå till Pakethanteraren Synaptics via System->Administration. Sök på backports , aktivera linux-backport-modules-jaunty
uppdatera ditt system. Gå sedan till System->Hårdvarudrivutiner och kolla om Broadcom STA blir ett alternativ
uppdatera ditt system. Gå sedan till System->Hårdvarudrivutiner och kolla om Broadcom STA blir ett alternativ
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Gick in i synaptics, Aktiverade backports vet inte riktigt vad du menar med att uppdatera systemet? Startade om datorn men det händer inget när ja trycker på knappen så kan inte vara det ja skulle göra 

- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
sorry, jag var lite otydlig kompis..
När du bockat linux-backports-modules-jaunty och tryckte på verkställ i samma fönster borde det laddats ner paket. Om du får en fråga om omstart ska du starta om, men det ska i de flesta fall ej behövas. Prova sedan att trycka på knappen System->Adminstration->Hårdvarudrivrutiner
När du bockat linux-backports-modules-jaunty och tryckte på verkställ i samma fönster borde det laddats ner paket. Om du får en fråga om omstart ska du starta om, men det ska i de flesta fall ej behövas. Prova sedan att trycka på knappen System->Adminstration->Hårdvarudrivrutiner
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Ja ok då är det nog något annat som är fel för backports är installerat nu och har startat om datorn.
Gick in på hårdvarudrivrutiner och hittar Broadcom B43 wireless driver.
Den är aktiverad och används men söker jag efter trådlösa nätverk får jag inte upp ett enda.
Och lampan på min dator som ska tändas när man trycker på knappen som sätter på mitt Wlan kort och släckt.
Tack för dom snabba svaren. Uppskattas verkligen
Gick in på hårdvarudrivrutiner och hittar Broadcom B43 wireless driver.
Den är aktiverad och används men söker jag efter trådlösa nätverk får jag inte upp ett enda.
Och lampan på min dator som ska tändas när man trycker på knappen som sätter på mitt Wlan kort och släckt.
Tack för dom snabba svaren. Uppskattas verkligen