Samarbete mellan Ubuntu-se.org och Ubuntu.se

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Samarbete mellan Ubuntu-se.org och Ubuntu.se

Inlägg av Pink Panther »

En direkt form av samarbete mellan Ubuntu-se.org och Ubuntu.se är supporten. Är det tekniskt möjligt att placera en sökfunktion på respektive forum för Ubuntu problem. Där medlemmarna på respektive forum kan söka efter svar på båda forumen utan att lämna de forumet de befinner sig på/eller öppna en ny sida. Det här förslaget inkräktar inte på respektive forums självständighet eller oberoende ställning.

Men det höjer kvalitén på supporten för alla Ubuntu användare.

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
upnorth

Re: Samarbete mellan Ubuntu-se.org och Ubuntu.se

Inlägg av upnorth »

Ta du och testa sökrutan längst upp på den här webbplatsen och se var du får resultaten ifrån ;)
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

upnorth skrev:Ta du och testa sökrutan längst upp på den här webbplatsen och se var du får resultaten ifrån ;)
Ja! De svar jag fick var från Ubuntu-se.org

???

Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Pink Panther skrev:
upnorth skrev:Ta du och testa sökrutan längst upp på den här webbplatsen och se var du får resultaten ifrån ;)
Ja! De svar jag fick var från Ubuntu-se.org

???

Pink Panther
Så här då ;)

http://ubuntu-se.org/header/search.php? ... amhack#904
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Jag har hittat ditt nu "Sök bland svenska Ubuntu-sidor". Men detta går via Google. Det var inte riktigt så jag mena. Men ok! Jag köper den funktionen.

Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Om du vill kan du ju alltid koda ihop en sökfunktion som är bättre än Google. ;)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Hund skrev:Om du vill kan du ju alltid koda ihop en sökfunktion som är bättre än Google. ;)
Nej! Det vill jag inte belasta dig med Hund. Då lär du få problem med klagomål.

Men om jag inte hittar den. Lär inte de flesta andra tänka på den funktionen. Placeringen är fel. Den skall vara sidan om den vanliga sökfunktionen.

;D

Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

För historieskrivningens skull :) Rancor kom med idén i oktober förra året, vi implementerade den på ubuntu-se.org i december samma år.

Som det är nu har vi tre olika sökfunktioner här. En för forumet, en för wikin och en gemensam för alla svenska sidor. Jag håller helt med om att det är lite rörigt och svårt att förstå.

Att flytta ner Google-sökningen bredvid forumssökningen fungerar ju bara så länge man bara hänger i forumet. I så fall skulle en annan lösning krävas för de andra delarna.

På ubuntu.se har de en sök-flik (som visserligen bara söker i deras eget forum). Kan vi sno den idén och lägga Google-sökningen som en egen flik istället?
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Lars skrev:För historieskrivningens skull :) Rancor kom med idén i oktober förra året, vi implementerade den på ubuntu-se.org i december samma år.

Som det är nu har vi tre olika sökfunktioner här. En för forumet, en för wikin och en gemensam för alla svenska sidor. Jag håller helt med om att det är lite rörigt och svårt att förstå.

Att flytta ner Google-sökningen bredvid forumssökningen fungerar ju bara så länge man bara hänger i forumet. I så fall skulle en annan lösning krävas för de andra delarna.

På ubuntu.se har de en sök-flik (som visserligen bara söker i deras eget forum). Kan vi sno den idén och lägga Google-sökningen som en egen flik istället?
En bra idé. Bara den syns tydligt. Nu ligger den i det bruna fältet med liten text. Dessutom har jag tillägget Ghostery i Firefox som placerar sin ruta med information i mellan åt precis där ni har den sök funktionen.

Det var dåligt (ubuntu.se har de en sök-flik (som visserligen bara söker i deras eget forum). Det blir -100

Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Skriv svar

Återgå till "Forum"