Konstiga paneler

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
Användarvisningsbild
Svento
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Konstiga paneler

Inlägg av Svento »

Mina paneler ser konstiga ut. Dom fungerar rent praktiskt till allt paneler ska användas till, men dom följer inte riktigt med temat. Nu har jag dom genomskinliga och det fungerar, men när jag prövade att använda mac4lin:s kontroller så såg det konstigt ut. Då fick jag en Mac-grå, lite välvd panelstump under varenda snabbknapp, samt under notifieringsytan och Gnome-menyn. Däremellan var allt enfärgat eller genomskinligt beroende på vad jag bockade för och hur jag ställde in. Jag kunde alltså inte få en sammanhängande panel från höger till vänster som följde temat.

Det fungerar således om jag väljer ett tema som kan modifieras i utseendeväljarn men inte annars.
Användarvisningsbild
TweekiE
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Konstiga paneler

Inlägg av TweekiE »

Svento skrev:Mina paneler ser konstiga ut. Dom fungerar rent praktiskt till allt paneler ska användas till, men dom följer inte riktigt med temat. Nu har jag dom genomskinliga och det fungerar, men när jag prövade att använda mac4lin:s kontroller så såg det konstigt ut. Då fick jag en Mac-grå, lite välvd panelstump under varenda snabbknapp, samt under notifieringsytan och Gnome-menyn. Däremellan var allt enfärgat eller genomskinligt beroende på vad jag bockade för och hur jag ställde in. Jag kunde alltså inte få en sammanhängande panel från höger till vänster som följde temat.

Det fungerar således om jag väljer ett tema som kan modifieras i utseendeväljarn men inte annars.
gå till home/ditt namn/.themes/tema namnet/panel , så kan du byta namn på panel bg så slipper du den :)
Bilagor
Skärmbild-Panel - Filbläddrare.png
Skärmbild-Panel - Filbläddrare.png (87.16 KiB) Visad 829 gånger
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"