dekorera alla fönsterramar med emerald utom firefox?
dekorera alla fönsterramar med emerald utom firefox?
hej, är det möjligt att använda emerald men bara till alla fönster utom firefox?
- Osprey
- Kontakt:
Re: dekorera alla fönsterramar med emerald utom firefox?
varför??95monye skrev:hej, är det möjligt att använda emerald men bara till alla fönster utom firefox?
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
för att jag har ett tema i firefox som inte passar till emerald fönsterramen...Osprey skrev:varför??95monye skrev:hej, är det möjligt att använda emerald men bara till alla fönster utom firefox?
skulle vara bra att kunna använda metacity till firefox men inte till allt annat.
Firefox använder ju ditt GTK tema som standard. Borde väl inte kunna bli bättre? Eller vad fick dig att skaffa ett annat tema till Firefox?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
jag använder ju emerald!Hund skrev:Firefox använder ju ditt GTK tema som standard. Borde väl inte kunna bli bättre? Eller vad fick dig att skaffa ett annat tema till Firefox?
och fönsterrarmarna är transparenta och det passar inte alls till mitt firefox tema...
ot: men just nu kan jag inte göra något på min användare eftersom jag aktiverade blur windows

dom blir svarta och konstiga... och jag kan inte göra någonting , så nu sitter jag på admin användaren , som inte kan aktivera visuella effekter och jag orkar inte återskapa allting.
funderar på om jag ska skapa en tråd om det , jag får nog ingen hjälp har provat typ allt.
Emerald är en fönsterdekoratör och har inget med GTK temat att göra.
Detta bör lösa problemet med Compiz:
gconftool-2 --recursive-unset /apps/compiz
gconftool-2 --recursive-unset /schemas/apps/compiz
gconftool-2 --unset /apps/gnome-compiz-preferences
SKA JAG VARA INLOGGAD PÅ TRASIGA ANVÄNDAREN ELLER?Hund skrev:Emerald är en fönsterdekoratör och har inget med GTK temat att göra.
gconftool-2 --recursive-unset /apps/compizgconftool-2 --recursive-unset /schemas/apps/compizgconftool-2 --unset /apps/gnome-compiz-preferences
med felsäker terminal?
Yes. Felsäker terminal bör fungera bra.
Annars kan det nog fungera om du byter namn på denna mappen:
Vilket du kan göra innifrån den andra användaren./home/hund/.config/compiz
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Felsäker gnome bör ju funka, den borde inte starta compiz. Då kan du även komma åt ccsm och ändra tillbaka.
EDIT: det kanske var det hunds kommandon gjorde
EDIT: det kanske var det hunds kommandon gjorde

jag behövde bara köra första kommandot så löste det sig! tack än en gång hund!Hund skrev:Yes. Felsäker terminal bör fungera bra.
felsäker gnome fungerade inte

jaja on topic igen då , egentligen vill jag bara dekorera fönsterna med rgba med emerald, rsten ska vara metacity vet någon om det går att ordna?
- Rasmus
Det löste sig ändå iaf. det var det viktiga95monye skrev:jag behövde bara köra första kommandot så löste det sig! tack än en gång hund!Hund skrev:Yes. Felsäker terminal bör fungera bra.
felsäker gnome fungerade interasmus...
jaja on topic igen då , egentligen vill jag bara dekorera fönsterna med rgba med emerald, rsten ska vara metacity vet någon om det går att ordna?

Vad jag vet är metatcity en tamhanterare, compiz en wm och emerald en dekoratör så det borde gå ja.
hur??Rasmus skrev:Det löste sig ändå iaf. det var det viktiga95monye skrev:jag behövde bara köra första kommandot så löste det sig! tack än en gång hund!Hund skrev:Yes. Felsäker terminal bör fungera bra.
felsäker gnome fungerade interasmus...
jaja on topic igen då , egentligen vill jag bara dekorera fönsterna med rgba med emerald, rsten ska vara metacity vet någon om det går att ordna?![]()
Vad jag vet är metatcity en tamhanterare, compiz en wm och emerald en dekoratör så det borde gå ja.
- Rasmus
Är det inte bara att välja ett metatcity tema, slå på compiz samt emerald?
jo, men då dekorerar emerald alla fönster...Rasmus skrev:Är det inte bara att välja ett metatcity tema, slå på compiz samt emerald?
- Rasmus
Jaha du menarar fönsteramen från metacity, jag brukar kalla den gtk window dekortaor för att särskilja dem.95monye skrev:jo, men då dekorerar emerald alla fönster...Rasmus skrev:Är det inte bara att välja ett metatcity tema, slå på compiz samt emerald?
Du vill alltså ha rgba = emerald
!rgba = gtk window dekorator?
Jag är tyvärr ledsen, har ingen aning om hur det bör göras på bästa sätt (eller på något sätt alls för den delen) Går det ens att välja lika fönster emerald ska visas på?