Har försökt mig på att installera drivrutin till mitt grafik kort (ATI FireGL V5200).
har laddat ner filen: firepro_8.583_linux_77161.zip , packat upp den och lagt filen ati-driver-installer-8.583-x86.x86_64.run och check.sh på skrivbordet.
körde sedan dessa kommandon i terminalen:
Kod: Markera allt
cd Skrivbord
chmod +x ati-driver-installer-8.583-x86.x86_64.run
sudo sh ./ati-driver-installer-8.583-x86.x86_64.run
Created directory fglrx-install.MFSApd
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing ATI Proprietary Linux Driver-8.583.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
==================================================
ATI Technologies Linux Driver Installer/Packager
==================================================
Error: ./default_policy.sh does not support version
default:v2:i686:lib::none:2.6.28-11-generic; make sure that the version is being
correctly set by --iscurrentdistro
Removing temporary directory: fglrx-install.MFSApd
EDIT1: Jag vet inte om jag gjort rätt men jag försökte dubbelklicka på filen och välja Run in Terminal...vilket den gjorde å sedan hände lite grejer...
Vad jag dock inte vet är om den installerats korrekt.. Jag körde detta kommando:
lspci|grep VGA
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc M56P [Radeon Mobility X1600]
Verkar det fungera då?
EDIT2:
Dum som man är tittade jag inte i WIKI.
Körde detta kommando i terminalen:
glxgears
Mvh Red