Problem med ATI driver [FireGL V5200] (Ubuntu 9.04)

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
red
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Problem med ATI driver [FireGL V5200] (Ubuntu 9.04)

Inlägg av red »

Hej!

Har försökt mig på att installera drivrutin till mitt grafik kort (ATI FireGL V5200).

har laddat ner filen: firepro_8.583_linux_77161.zip , packat upp den och lagt filen ati-driver-installer-8.583-x86.x86_64.run och check.sh på skrivbordet.

körde sedan dessa kommandon i terminalen:

Kod: Markera allt

cd Skrivbord
chmod +x ati-driver-installer-8.583-x86.x86_64.run
sudo sh ./ati-driver-installer-8.583-x86.x86_64.run

Created directory fglrx-install.MFSApd
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing ATI Proprietary Linux Driver-8.583.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
==================================================
 ATI Technologies Linux Driver Installer/Packager 
==================================================

Error: ./default_policy.sh does not support version
default:v2:i686:lib::none:2.6.28-11-generic; make sure that the version is being
correctly set by --iscurrentdistro

Removing temporary directory: fglrx-install.MFSApd
Hur gör jag för att lösa detta?

EDIT1: Jag vet inte om jag gjort rätt men jag försökte dubbelklicka på filen och välja Run in Terminal...vilket den gjorde å sedan hände lite grejer...

Vad jag dock inte vet är om den installerats korrekt.. Jag körde detta kommando:

lspci|grep VGA
och fick detta svar:

01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc M56P [Radeon Mobility X1600]

Verkar det fungera då?

EDIT2:

Dum som man är tittade jag inte i WIKI.

Körde detta kommando i terminalen:

glxgears
och i WIKI stog det att om man hade under 1000 FPS så är förmodligen inte grafikkortet installerat, mina värden låg runt 2500 vilket borde innebära att allting är som det skall... MEN.... ATI Catalyst Control Center fungerar inte, den säger att inget grafik kort är installerat... hmmmm..

Mvh Red

Återgå till "För nybörjaren"