Hej alla! Jag har mobilt bredband som jag skulle vilja dela mellan flera datorer. Min tanke är att man kanske kan installera ett OS på en gammal maskin och sedan koppla den till en router som sprider uppkopplingen vidare. Jag förstår att hastigheten inte kommer bli så imponerande...
Maskinen som jag har över är en P2 a med 128 mb ram. (Eventuellt kan jag fixa en aningen bättre dator.) Finns det någon enkel dist som man skulle kunna installera och dela det mobila bredbandet med? Det behöver inte ha grafiskt gränssnitt så länge någon kan guida mig igenom installation och konfiguration.
Dela mobilt bredband
Dela mobilt bredband
lbs76
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Re: Dela mobilt bredband
Det finns routrar som hanterar sådant annars, jag har en gratis (Gratis om man delar med sig av sin internetuppkoppling) ifrån Wippies som har USB-port och kan dela en 3G-dongel.
Det känns som att en sådan lösning drar mindre ström. Fast å andra sidan är den inte lika rolig som att stoppa någon obskyr liten programvara i en gammal burk och få nytta av den.
Det känns som att en sådan lösning drar mindre ström. Fast å andra sidan är den inte lika rolig som att stoppa någon obskyr liten programvara i en gammal burk och få nytta av den.