Tips på moderkort (socket-775) som fungerar med Edgy Eft
Det ser ut som att mitt nuvarande moderkort (ECS P965T-A, P965, Socket-775,) inte alls vill fungera med Ubuntu. Jag ska nu försöka byta det och undrar om nån här använder nåt moderkort socket-775 (till Intel Core 2 duo-processorer) som fungerar bra med Ubuntu? Helst med integrerat nätverkskort och ljudkort (som också fungerar med Ubuntu).
Ingen som använder Intel core 2 duo-processor?
Har du sett den engelskspråkiga Wikin, där finns kanske något nyttigt. https://wiki.ubuntu.com/FindPage?action ... e=hardware
[quote="el kelb"]Ingen som använder Intel core 2 duo-processor?[/quote]
c2d på ett Asus p5b-deluxe. fungerade direkt utan några problem. sata hd. verkar vara lite problem med installation från min nya dvd men inga problem från min gamla cd
lite knepigt då ena nätverkskortet inte vill fungera och jag orkar inte bry mig men det finns lösningar på det.
c2d på ett Asus p5b-deluxe. fungerade direkt utan några problem. sata hd. verkar vara lite problem med installation från min nya dvd men inga problem från min gamla cd
lite knepigt då ena nätverkskortet inte vill fungera och jag orkar inte bry mig men det finns lösningar på det.
- Erik Andrén
- Kontakt:
Alla 965 baserade kort verkar ha lite problem med IDE-kontrollern på dessa kort, då den sitter i ett externt chip och inte är inbyggt i sydbryggan.
Jag kör ett Intel DG965WH kort med en c2d 6400 och är riktigt nöjd. Det enda strulet är att cd-rommarna går att installera ifrån men att de inte hittas i windows. Jag var därför tvungen att köpa ett PCI-IDE kontrollerkort för att kunna bränna etc.
Detta är säkert något som kommer att lösas inom kort.
Jag kör ett Intel DG965WH kort med en c2d 6400 och är riktigt nöjd. Det enda strulet är att cd-rommarna går att installera ifrån men att de inte hittas i windows. Jag var därför tvungen att köpa ett PCI-IDE kontrollerkort för att kunna bränna etc.
Detta är säkert något som kommer att lösas inom kort.