Men under ytan bubblar det. Då och då dimper det in PM och mail med stöd och uppmuntran. Sånt värmer. En och annan vågar också visa i trådarna att ubuntu fortfarande finns. Jag förstår å andra sidan att en och annan hukar i buskarna, för det innebär en del uppoffringar både kortsiktigt och långsiktigt att delta i ett forumkrig som detta. Men stödet finns därute. Tack! Det är säkert någon som jag inte hunnit svara eller som jag svarat alldeles för kort och stressat, men utan er hade det här inte gått. Ni är fantastiska! Tack!
Det finns också en som till och från ifrågasatt min framfart och vars insikter av situationen ofta sviktat (givetvis ur min synvinkel

Vi är nog alla överens om att ett och annat behöver ändras här. Vi är inte fullt lika överens om vilka vägar vi ska gå, men skillnaderna mellan förslagen är inte precis milsvida. Just nu håller Vulfgar på att sortera bland förslagen så att de ska bli lättare att jämföra, överblicka och ta ställning till. Alla kommer att få vara med och lägga sin röst i god ordning, som det anstår en demokratisk organisation.
Jag vill också passa på att tacka alla som bibehållit lugnet och kämpar på med sitt. Alla som envist och ihärdigt fortsätter att besvara supportfrågor, alla moderatorer och alla admins. Bra jobbat!
Utanför ämnet: Allt som skrivs på webbplatsen licenseras under Creative Common och när Urban skrev ett så passande inlägg kunde jag inte annat än att kopiera delar för att beskriva min sida av situationen, mycket kan sägas om den mannen, men PR kan han!