Tack för allt stöd och all uppmuntran

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Tack för allt stöd och all uppmuntran

Inlägg av Urban Anjar »

Det har ju inte varit svårt att hitta otrevligheter här i forumet den senaste tiden. Personangreppen har varit många, otrevliga och föga konstruktiva. Med det sista menar jag att det inte framgått hur jag, någon annan i administrationen eller någon efterträdare skulle kunna göra saker bättre. Ubuntu = medmänsklighet har man fått leta mer noga efter.

Men under ytan bubblar det. Då och då dimper det in PM och mail med stöd och uppmuntran. Sånt värmer. En och annan vågar också visa i trådarna att ubuntu fortfarande finns. Jag förstår å andra sidan att en och annan hukar i buskarna, för en sån här skitstorm vill ingen komma i vägen för. Men stödet finns därute. Tack! Det är säkert någon som jag inte hunnit svara eller som jag svarat alldeles för kort och stressat, men utan er hade det här inte gått. Ni är fantastiska! Tack!

Det finns också åtminstone en som tycker annorlunda än jag och som har uppträtt taskigt och regelvidrigt, men som också har visat civilkurage att säga stopp för mobbingen när den var som värst och att ha förstånd och medkänsla nog att be om ursäkt när han uppträtt illa. Heder åt honom, jag tänker på Kattskrället.

Vi är nog alla överens om att ett och annat behöver ändras här. Vi är inte fullt lika överens om vilka vägar vi ska gå, men skillnaderna mellan förslagen är inte precis milsvida. Just nu håller Vulfgar på att sortera bland förslagen så att de ska bli lättare att jämföra, överblicka och ta ställning till. Alla kommer att få vara med och lägga sin röst i god ordning, som det anstår en demokratisk organisation.

Jag vill också passa på att tacka alla som bibehållit lugnet och kämpar på med sitt. Alla som envist och ihärdigt fortsätter att besvara supportfrågor, alla moderatorer och alla admins. Bra jobbat!

Edit: korrigerat meningsbyggnadsfel
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#

Återgå till "Ubuntu Sverige"