Jag kan konstatera att jag hade fel, men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig..
I dagens läge, som litet för mycket påminner om det som var för 2½ år sedan, så kan jag väl säga att iofs tycker jag att demokratin skall vara så platt som möjligt, men inte utan riktlinjer. Riktlinjerna skulle väl kanske lämpligast direktöversättas från ubuntu.com och sedan inte ifrågasättas bittida och sent av kreti och pleti.
Resultatet skulle i bästa fall bli en ledning som lyssnar på medlemmarna men samtidigt styr med fast hand. Faktum är att ni/vi behöver denna fasta hand. Jag tror att tjafset om skitsaker skulle minska rätt avsevärt då.
Och, nej, detta gäller inte enbart Urbans avgång! Det gäller så mycket mer som försiggår här och där i forumet.
@Vofflan
Du har min högaktning. Som jag ser det så agerar du väldigt sansat och måttfullt.
@upnorth
vulfgar skrev:
Grön Göling skrev:Åååååkejjjjjj....
Vad ska man säga?!
Tagga ner!
Allihop!
Det börjar gå litet långt nu och så länge invektiven haglar på det ena eller andra sättet, så lär detta framstå som en internetsåpa(soppa?) värd namnet.
Ta ett steg tillbaks. Då kommer ni kanske i bästa fall såpass långt från varandra att ni inte kan nå varandra och fortsätta slåss. Detta vore det bästa för forumet, ur alla synvinklar. Låt vara att stridigheterna drar åskådare och kanske t.o.m. nya medlemmar (jodå, vi har sett det förr!).
Stå nu där - en bit ifrån varandra - och se er omkring.
Och nu, med sikten fri åt alla håll, se på er själva och vad ni håller på med egentligen.
Sorgligt!!
Mitt i prick!
Ni har verkligen inte fattat hur engagerade folk är i det här, har ni?
Det må se ut och låta som en sandlåda med 5-åringar, men hur annars har ni tänkt att vi ska reda ut saker och ting här? T.ex. menar tydligen Urban att jag inte har nåt här att göra för att jag typ bara har idéer till hur webbplatsen bör drivas och utvecklas, alltså att bara själva "görandet" av support och annat är värt något för gemenskapen i hans ögon.
Ni måste förstå att sådant gör en förbannad. Det finns många andra exempel, det här var bara ett jag kunde relatera till själv och som ganska väl beskriver varför jag haft svårt att behärska mig i studnder.
Joodå! Tänk för att vi förstår fullt ut hurpass engagerade folk är i detta. Somliga mer än andra verkar det som, på mer eller mindre goda grunder. Både Vofflan och jag var med bland de bannade under DSK-tiden. Glöm inte det. Dessutom har en sandlåda med 5-åringar sällan löst några problem, bara så du vet.
Det jag med min inlaga ville peka på var alla dem som skriker så högt och gärna - Ta och titta på er själva och ert eget beteende och avgör sedan om det hjälper eller stjälper forumet. En smula decorum vore på sin plats ibland kanske? Litet eftertänksamhet i förväg har förbaske mig aldrig gjort någon något ont.