Letar Pidgin-plugin som inte finns?

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Användarvisningsbild
ollearnell
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Letar Pidgin-plugin som inte finns?

Inlägg av ollearnell »

Hallå,

Undrar om det är nån som vet om det finns något plugin till Pidgin som gör att man kan ställa in en specifik chattfönsterstorlek för olika konton. Skulle nämligen vilja ha en storlek för t. ex. MSN-chatten och en annan för t. ex. chattrum över IRC-protokollet.

Eller (1) har jag bara letat för dåligt i Pidgins inställningar/pluginlistor?

Eller (2) finns det någon inställning i t. ex Compiz som gör att man kan binda en specifik ändring av fönsterstorlek till en tangentkombination? (typ <Super>+<x> ger en fönsterstorlek på 900x600 pixlar etc. etc.)

Eller (3) är jag bara för slö som inte orkar ändra fönsterstorleken med pekaren? ;D
Olle
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Letar Pidgin-plugin som inte finns?

Inlägg av Cadryc »

Rätt svar är 2, det går att ställa in i Compiz. Eller nästan iaf, jag vet inte om man kan fixa det med en tangentkommando, men man kan ställa in fasta storlekar för vissa fönster.

Öppnat irc-chatt-fönstret, sen System → Inställningar → Inställningshanterare för CompizConfig → Fönsterregler → fliken Storleksregler → Ny → Fönstetitel → Fånga → klicka på irc-chatt-fönstret → ställ in önskad storlek. Glöm inte att bocka i och aktivera Fönsterregler. Eventuellt kan du nu behöva stänga och öppna chattfönstret igen.

Ett annat snabbtips för att ändra storlek på fösnter när man kör med Compiz, håll ner Alt + tryck ner scrollhjulet så behöver du inte leta upp en kant för att ändra storleken.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Användarvisningsbild
ollearnell
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Re: Letar Pidgin-plugin som inte finns?

Inlägg av ollearnell »

Jag tackar så mycket för detta! Ska sätta mig och experimentera lite med Compiz.
Olle
Skriv svar

Återgå till "Internet"