(min understrykning)Urban Anjar skrev:I am one of two team leaders at the Swedish LoCo-team.
Men är inte din titel LoCoTeamContact? Det där är väl något du bör ändra då ju...

(min understrykning)Urban Anjar skrev:I am one of two team leaders at the Swedish LoCo-team.
farmfield skrev:Snubblade in på https://wiki.ubuntu.com/Urban_anjar
Men är inte din titel LoCoTeamContact? Det där är väl något du bör ändra då ju...
Som jag har fattat det är han en blandning av teamleader och teamcontact.farmfield skrev:Men är inte din titel LoCoTeamContact? Det där är väl något du bör ändra då ju...
(min understrykning)Jag lägger en hel del tid på att främja operativsystemet Linux och är bland annat team leader för den svenska Ubuntu-communityn, grundare till scibuntu och initiativtagare till Kalmar Linux User Group, KLUG.
Jaså? Han är kontaktperson enl. http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 55&start=0KiviE skrev:Som jag har fattat det är han en blandning av teamleader och teamcontact.farmfield skrev:Men är inte din titel LoCoTeamContact? Det där är väl något du bör ändra då ju...
So?farmfield skrev:Jaså? Han är kontaktperson enl. http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 55&start=0KiviE skrev:Som jag har fattat det är han en blandning av teamleader och teamcontact.farmfield skrev:Men är inte din titel LoCoTeamContact? Det där är väl något du bör ändra då ju...
De dokumenten finns väl samlade på ett och samma ställe, så att alla medlemmar har möjligt att läsa dom.KiviE skrev:So?farmfield skrev:Jaså? Han är kontaktperson enl. http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 55&start=0KiviE skrev:Som jag har fattat det är han en blandning av teamleader och teamcontact.farmfield skrev:Men är inte din titel LoCoTeamContact? Det där är väl något du bör ändra då ju...
Vem säger att Kontaktperson = LocoTeamContact ?
Nu var jag inte här när det bestämdes vad en kontaktperson skulle göra så du får leta reda på de trådarna för att se vad kontaktperson innebär.
Har sökt lite i forumet och inte hittat direkt något som beskriver vad en kontaktperson är men följande trådar kan vara intressanta:farmfield skrev:Ett översättningsfel i en engelskspråkig wiki är en sak, men att använda den engelska titeln i sin presentation på Kalmar Högskola när han har en svensk titel - Kontaktperson..? Och han är inte TeamLeader, hur du än vrider och vänder på det.
Vad jag vet så skrev de aldrig ner och samlade ihop några dokument om det hela men jag kan ha fel. Var som sagt inte här på forumet vid den tidpunkten. Men det borde helt klart finnas sådana tycker jag med.Rune.K skrev:De dokumenten finns väl samlade på ett och samma ställe, så att alla medlemmar har möjligt att läsa dom.
Man ska väl inte behöva vara en övernaturlig expert på att söka...eller hur.
LoCoTeamContactKiviE skrev:Har sökt lite i forumet och inte hittat direkt något som beskriver vad en kontaktperson är
Nej, i alla trådar jag har sett så valde de att använda kontaktperson i stället för ledare för att det fanns för mycket negativ klang över ledare. Alltså inte att det är LocoTeamContact, jag kan ha fel men har inte sett några trådar eller dokument som antyder annorlunda.Bowmore skrev:LoCoTeamContactKiviE skrev:Har sökt lite i forumet och inte hittat direkt något som beskriver vad en kontaktperson är
Vad vill du ha sagt?Harlekin33 skrev:https://wiki.ubuntu.com/LoCoTeamLeader
men står inte att det isf bara är den funktionen.http://ubuntu-se.org/drupal/node/1379 skrev:Inte som ett uttryck för en juridisk förening, utan snarare en förening (frivillig sådan) av användare. Under hösten 2005 bildades den svenska grenen efter godkännande från Ubuntu i England. Vi var ett svenskt LoCo. En sådan grupp har en kontaktperson, utsedd lokalt, men även godkänd av moderorganisationen. Det är den kanal man har världen över för att hålla ihop Ubuntus alla grupperingar och gemenskaper.
Urbans mantra har ju alltid varit, översätt ledare till Tyska så förstår du. Han har ju alltid hackat på Vikingen och kört liknande saker i halsen på honom. Lead by example, jo du är ett snyggt exempel Urban.KiviE skrev:Nej, i alla trådar jag har sett så valde de att använda kontaktperson i stället för ledare för att det fanns för mycket negativ klang över ledare. Alltså inte att det är LocoTeamContact, jag kan ha fel men har inte sett några trådar eller dokument som antyder annorlunda.Bowmore skrev:LoCoTeamContactKiviE skrev:Har sökt lite i forumet och inte hittat direkt något som beskriver vad en kontaktperson är
Ja jag vet att Urban inte har gillat ordet ledare. Hur myckt han har hackat på Vikingen vet jag inte och bryr mig inte. Men faktum kvarstår att Kontaktperson mer eller mindre bara verkar vara ett annat namn för ledare.Kattskrället skrev:Urbans mantra har ju alltid varit, översätt ledare till Tyska så förstår du. Han har ju alltid hackat på Vikingen och kört liknande saker i halsen på honom. Lead by example, jo du är ett snyggt exempel Urban.KiviE skrev:Nej, i alla trådar jag har sett så valde de att använda kontaktperson i stället för ledare för att det fanns för mycket negativ klang över ledare. Alltså inte att det är LocoTeamContact, jag kan ha fel men har inte sett några trådar eller dokument som antyder annorlunda.Bowmore skrev:LoCoTeamContactKiviE skrev:Har sökt lite i forumet och inte hittat direkt något som beskriver vad en kontaktperson är
En kontaktperson är det enda (tror jag) som Ubuntu Community kräver att ett LoCo ska ha och det ser jag som självklart. Däremot finns inget krav på att ha en teamledare och då för kontaktpersonen ta den rollen också.KiviE skrev:Nej, i alla trådar jag har sett så valde de att använda kontaktperson i stället för ledare för att det fanns för mycket negativ klang över ledare. Alltså inte att det är LocoTeamContact, jag kan ha fel men har inte sett några trådar eller dokument som antyder annorlunda.
Jo men det är ju då som jag uttryckte det ovan. En blandning av teamleader och teamcontact. Eller missförstod jag dig helt?Bowmore skrev:En kontaktperson är det enda (tror jag) som Ubuntu Community kräver att ett LoCo ska ha och det ser jag som självklart. Däremot finns inget krav på att ha en teamledare och då för kontaktpersonen ta den rollen också.KiviE skrev:Nej, i alla trådar jag har sett så valde de att använda kontaktperson i stället för ledare för att det fanns för mycket negativ klang över ledare. Alltså inte att det är LocoTeamContact, jag kan ha fel men har inte sett några trådar eller dokument som antyder annorlunda.
För min del ser jag en teamledare här mer som en koordinator/samordnare och verkställare av tagna beslut som berör LoCot. Interna förändringar inom en arbetsgrupp kan med fördel skötas där så länge det inte påverkar andra i vår gemenskap.