Tack och hej då (ubuntu-se.org)

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Tack och hej då (ubuntu-se.org)

Inlägg av Bossieman »

Mina resurser passar bäst till att hjälpa och välkomna nya medlemmar till Ubuntu, att hjälpa människor med Ubuntu är jag grymt bra på och något jag älskar att göra.
Varje dag när jag besöker forumet våndas jag, fler anmälningar till förtroenderådet, mindre engagemang i supporten, mer tjafs, medlemmar som lämnar oss (nybörjare + den gamla stammen), politik (WTF?!?), ännu mer tjafs, PM-krig o.s.v.
Jag har engagerat mig så mycket i forumet att jag påverkas känslomässigt av det som pågår här. Det som pågår nu gör det stört omöjligt för mig att vilja fortsätta att engagera mig här.
Alla mina erfarenheter visar på att klimatet här inte kommer att bli Bossieman-vänligt på ett bra tag, det finns ingen vits för mig att stanna kvar här längre - mina resurser kommer till sin rätta bättre på andra ställen. Jag har kämpat och kämpat men inte lyckats engagera tillräckligt många här att dela min syn på vad som behövs göras. För hela Ubuntu-se.org skull, hoppas jag verkligen med hela mitt hjärta att det inte stämmer det jag skriver här.

Jag hoppas att ovanstående ger en förklaring till ni medlemmar som röstat fram mig till förtroenderådet till varför jag väljer att inte sitta kvar min mandattid.

/Bossieman
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Användarvisningsbild
micke_nordin
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Tack och hej då (ubuntu-se.org)

Inlägg av micke_nordin »

Jag måste tyvärr säga att jag förstår dig fullt ut... Tusen tack för det du gjort iaf.

/Micke
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

micke_nordin skrev:Jag måste tyvärr säga att jag förstår dig fullt ut... Tusen tack för det du gjort iaf.

/Micke
Instämmer till fullo.

Men jag är övertygad om att det kommer bli bättre i framtiden.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Verkligen tråkigt, men förståeligt. Vi har kämpat väl sida vid sida, trots motigheter av alla de slag, men det sliter. Sliter på kroppen, sliter på själen och på ens omgivning.

Jag är emellertid övertygad om att vi ska kunna vända det här. Vi har många goda förslag att ta ställning till. Vi som är kvar får spotta lite extra i nävarna och ta i för dig också.

Sen ska du veta att du alltid är välkommen tillbaka. Tack för dina insatser!
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Mycket tråkigt. :'( :'( :'(
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

@Bossieman
Men du ska veta att du är väldigt väl välkommen tillbaka när du själv märker att den här illaluktande kålsoppan är borta.

Själv använder jag inte Gnome så ofta, men när jag har bekymmer så är det din tips&howto-blogg > http://ubuntu-bossieman.blogspot.com/ som gäller för att hitta lösningen.

Du får inte glömma bort oss vanliga medlemmar här på ubuntu-se.org
Jag hoppas att du kommer tillbaka!
mvh Rune.K
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

Även jag lämnar nu.

Är så oerhört trött på all byråkrati och tjafs och vem som ska ha makten i det här lilla forumet. Som att det krävs val och omröstningar i all evighet för ett forum med ett par 100 aktiva medlemmar som bedriver support för en linuxdistribution. I alla fall så trodde jag att det var det som var meningen, men det verkar mest vara en kamp om vem som ska få ha den största spaden i sandlådan.

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 78#p320078 <-- Vad håller ni på med egentligen?

Tack och hej.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Xcore

Inlägg av Xcore »

dmz skrev:Även jag lämnar nu.

Är så oerhört trött på all byråkrati och tjafs och vem som ska ha makten i det här lilla forumet. Som att det krävs val och omröstningar i all evighet för ett forum med ett par 100 aktiva medlemmar som bedriver support för en linuxdistribution. I alla fall så trodde jag att det var det som var meningen, men det verkar mest vara en kamp om vem som ska få ha den största spaden i sandlådan.

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 78#p320078 <-- Vad håller ni på med egentligen?

Tack och hej.
Mitt i prick, kunde inte sagt det bättre själv faktiskt.

Jag följer ditt och Bossiemans exempel och lämnar forumet jag också, rätt hopplöst att ens försöka märker jag.
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

Hatten skrev:Jag följer ditt och Bossiemans exempel och lämnar forumet jag också, rätt hopplöst att ens försöka märker jag.
Synd. Du som gjort så mycket för forumet under dina 13 ½ timmar här. ::)
Xcore

Inlägg av Xcore »

HakanS skrev:
Hatten skrev:Jag följer ditt och Bossiemans exempel och lämnar forumet jag också, rätt hopplöst att ens försöka märker jag.
Menar du i "motioner" ändlösa tjafstrådar och bråk?

Då har jag nog inte åstakommit SÅ mycket förstås. ;)

(var tvungen att sätta den kommentaren) :D
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Inlägg av Osprey »

HakanS skrev:
Är det inte rätt alarmerande då, att nya medlemmar redan efter 13½ timme upplever det som att det inte ens är någon idé..??

(Nu låter jag det förstås vara osagt vad just denne medlem hade för intentioner, men så som det sett ut senaste tiden så misstänker jag att fler än h*n upplevt att det finns brister som gör att det kan kännas jobbigt/meningslöst att ens försöka)
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Användarvisningsbild
ThinLizzy

Inlägg av ThinLizzy »

en stor förlust för ubuntu-se.org. du är en enorm tillgång och tack och lov så kan vi följa dig på din blogg i fortsättningen.

Utanför ämnet: t. o. m i denna tack-och-adjö-tråden blev det tjafs...
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

HakanS skrev:
Trevligt bemötande från en förtroendevald person på en site som ska representera medmänsklighet, vart tog respekten för individen vägen?

Trodde förtroendevalda här följde CoC och LCoC, men det är uppenbart en myt.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Utanför ämnet:
ThinLizzy skrev:
Utanför ämnet: t. o. m i denna tack-och-adjö-tråden blev det tjafs...
Utanför ämnet:
+1
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
suliman

Inlägg av suliman »

Det är synd att du lämnar tycker jag. Jag är ganska ny på ubuntu och har fått bra och snabb hjälp här. Så det är stor förlust när eldsjälar försvinner.
I "För nybörjaren" funkar forumet ypperligt måste jag säga. Och det är där som ubuntu-se gör mest nytta tycker jag.
Jag är så imponerad och tacksam över att det finns människor som använder sin fritid till att hjälpa andra, särskilt er som engagerar er i organiserad form. Respekt! Samtidigt förstår jag att såna här bråk tär på en. Har själv varit i liknande situation där ett community sönderfallit (med det inte sagt att ubuntu-se sönderfaller, det vet jag egentligen ingenting om) det är riktigt sorgligt.

Men tack vare den snabba, pedagogiska och framförallt den respektfulla hjälpen jag fått där så kan jag inte längre gå tillbaka till windows :)
Jag försökte lite halvhjärtat med Windows 7, men det kändes tomt och ganska meningslöst att använda det . Och då har jag varit windowsfreak sen 1993 och trodde att jag var nojd med den. Varför i hela friden skulle jag betala för (eller ens piratkopiera) det när Ubuntu finns är min inställning nu. Detta kan du och andra engagerade linuxentusiaster ta åt er äran för. Förhoppningsvis lägger du inte ner bloggen.

"At the end of the day" som engelsmännen säger, är inte det det som betyder något. Att man lyckats påverka en annan människa åt det håll man själv brinner för.

*editerade lite när jag utvecklade mig
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

suliman skrev:Det är synd att du lämnar tycker jag. Jag är ganska ny på ubuntu och har fått bra och snabb hjälp här. Så det är stor förlust när eldsjälar försvinner.
I "För nybörjaren" funkar forumet ypperligt måste jag säga. Och det är där som ubuntu-se gör mest nytta tycker jag.
Jag är så imponerad och tacksam över att det finns människor som använder sin fritid till att hjälpa andra, särskilt er som engagerar er i organiserad form. Respekt! Samtidigt förstår jag att såna här bråk tär på en. Har själv varit i liknande situation där ett community sönderfallit (med det inte sagt att ubuntu-se sönderfaller, det vet jag egentligen ingenting om) det är riktigt sorgligt.

Men tack vare den snabba, pedagogiska och framförallt den respektfulla hjälpen jag fått där så kan jag inte längre gå tillbaka till windows :)
Jag försökte lite halvhjärtat med Windows 7, men det kändes tomt och ganska meningslöst att använda det . Och då har jag varit windowsfreak sen 1993 och trodde att jag var nojd med den. Varför i hela friden skulle jag betala för (eller ens piratkopiera) det när Ubuntu finns är min inställning nu. Detta kan du och andra engagerade linuxentusiaster ta åt er äran för. Förhoppningsvis lägger du inte ner bloggen.

"At the end of the day" som engelsmännen säger, är inte det det som betyder något. Att man lyckats påverka en annan människa åt det håll man själv brinner för.

Härligt att höra. Sånt värmer! Fortsätt slösa med beröm där det är välförtjänt! :)

Sönderfaller är mycket sagt, men vi har den del saker som behöver rättas till helt klart. Vi ska snacka om dem under ett IRC-möte på onsdag, sedan kommer det säkert en del omröstningar och val i forumet, sen ska vi nog snart vara på fötter igen. Givetvis behöver vi också nya eldsjälar. En sån kille som Bossieman är inte lätt att ersätta, det medges, men med många som kämpar tillsammans kan vi ändå göra ett gott jobb.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
suliman

Inlägg av suliman »

Skönt att höra att ni kämpar på. Jag ska fortsätta att ösa beröm så fort jag kommer åt.
Det är tyvärr så att vi som har nytta av er eldsjälar tar saker och ting alltför givet ibland.
Användarvisningsbild
TweekiE
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TweekiE »

suliman skrev:Det är synd att du lämnar tycker jag. Jag är ganska ny på ubuntu och har fått bra och snabb hjälp här. Så det är stor förlust när eldsjälar försvinner.

1+ !
jag har nästan alltid fått snabba och bra svar, jag är jättenöjd med forumet annars, men det är tråkigt att det ska bli såhär...
Användarvisningsbild
whac
Kontakt:

Inlägg av whac »

Jag tar och lämnar forumet jag med. Jag tror att det här forumet är dödsdömt, jag tror det har gått så pass långt. Tragiskt. Jaja, jag får hoppas på att det självläker. Under tiden hoppar jag över till arch linux och testar det istället.

PS. Får önska alla som försöker få ordning på eländet ett lycka till.
Xcore

Inlägg av Xcore »

whac skrev:Jag tar och lämnar forumet jag med. Jag tror att det här forumet är dödsdömt, jag tror det har gått så pass långt. Tragiskt. Jaja, jag får hoppas på att det självläker. Under tiden hoppar jag över till arch linux och testar det istället.

PS. Får önska alla som försöker få ordning på eländet ett lycka till.
Ni gör helt rätt grabbar. :)

Jag joinar gänget jag med. ;)
Låst

Återgå till "Forum"