Jag funderar på att byta till 32bit ubuntu istället för 64bit som jag har nu. Har läst här att prestandaskillnaden endast märks när man gör benchmarks och att man slipper många problem pga det dåliga 64bit-stödet en del program har.
Jag har 4GB minne men det verkar ju inte behövas i Linux ändåså. (för mina ändamål iaf)
Vilket är lite sorgligt för jag har förstått att Linux64bit har funnits länge så jag trodde, lite naivt kanske, att allt kom i 64 bitar också.
Jag vill så gärna ha t.ex. Timevault och Google earth utan att behöva göra en massa omkompileringar (eller vad det nu är man gör)
Nåja, det är bara och acceptera.
Jag fattade tyvärr aldrig hur man gjorde i installationen, eller att man borde ha gjort, om man ville ha home-katalogen i en egen partition. Vilket verkar vara smart...
Men är jag ute och cyklar omkring i mitt lilla badkar om jag tror att om jag kopierar home-katalogen nån annanstan.
Sen installerar 32bit versionen och sen kopierar tillbaka home-katalogen så är det som vanligt, men bara det att det är 32bit under huven istället?