Compiz "Ande" effekt [LÖST]
Compiz "Ande" effekt [LÖST]
Hur får jag samma effekt som på alla Mac datorer? När man minimerar ett fönster så blir det som en "ande" effekt. Genom compiz? :S
MSI 760GM-E51, 4 gb ram, AMD Phenom x4 980 3,7Ghz Black edition, Nvidia 8400gs 512 mb
Re: Compiz "Ande" effekt
Börja med att installera
compizconfig-settings-manager, du öppnar det sedan under System / Preferences. Under Effects / Animation finner du filken Minimize Animation, där väljer du Magic Lamp.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jag gjorde precis som du sa men jag fick inte den effekten, Vad är det för fel? Jag har drivrutiner å allt, Nvidia 8400 GSHund skrev:Börja med att installeracompizconfig-settings-manager, du öppnar det sedan under System / Preferences. Under Effects / Animation finner du filken Minimize Animation, där väljer du Magic Lamp.
MSI 760GM-E51, 4 gb ram, AMD Phenom x4 980 3,7Ghz Black edition, Nvidia 8400gs 512 mb
Har du aktiverat Compiz? Om inte, börja med att prova detta kommando:
compiz --replace
Compiz är på och funkar finfintHund skrev:Har du aktiverat Compiz? Om inte, börja med att prova detta kommando:
compiz --replace

Fungerar någon annan effekt där?
Jag kör med engelskt ubuntu men så här gör jag:Hyptony skrev:Compiz är på och funkar finfintHund skrev:Har du aktiverat Compiz? Om inte, börja med att prova detta kommando:
compiz --replacemen får inte igång ande effekten :/
I compiz manager väljer jag "Animations"
Clickar på "Minimize animation"
Markerar effekten som står under "minimize effekt" alltså inte där det står "random" längre ner. (jag misstänker att du bara bockat i effekten där? den delen är om man vill ha slumpmässsiga effekter..inte när man bara vill ha en effekt)
Väljer "edit"
Där väljer jag "Magic Lamp" och testar olika värden för att få den så snabb som jag vill.
Tack så jättemycket! det funkar nu, jag hade satt den på "random effekts".suliman skrev:Jag kör med engelskt ubuntu men så här gör jag:Hyptony skrev:Compiz är på och funkar finfintHund skrev:Har du aktiverat Compiz? Om inte, börja med att prova detta kommando:
compiz --replacemen får inte igång ande effekten :/
I compiz manager väljer jag "Animations"
Clickar på "Minimize animation"
Markerar effekten som står under "minimize effekt" alltså inte där det står "random" längre ner. (jag misstänker att du bara bockat i effekten där? den delen är om man vill ha slumpmässsiga effekter..inte när man bara vill ha en effekt)
Väljer "edit"
Där väljer jag "Magic Lamp" och testar olika värden för att få den så snabb som jag vill.