Strul med Azureus/BitTorrent

Olle Eriksson
Kontakt:

Inlägg av Olle Eriksson »

Sedan jag installerade Edgy på min burk (istället för Dapper) för en tid sedan har jag inte kunnat använda Azureus (eller BitTorrent överhuvudtaget) på ett vettigt vis. Precis när programmet startat kan torrentarna hålla sig igång (riktigt segt) några minuter, men sedan händer inget mer. Det konstiga är att det funkade utmärkt innan uppgraderingen, men nu funkar det som sagt inte tillfredställande alls. Det beror inte på någon elak brandvägg eller liknande; jag har fixat alla portforwards, och de fungerar bra. Edit: Dessutom fungerar inte ikonen i notification area, trots att jag aktiverat den i inställningarna.

Edit: Märkte nu att Azureus inte vill starta ordentligt överhuvudtaget längre. Det startar för att sekunden senare avslutas med följande text i terminalen:

Kod: Markera allt

olle@desktop:~$ azureus
changeLocale: *Default Language* != English (United States). Searching without country..
changeLocale: Searching for language English in *any* country..
changeLocale: no message properties for Locale 'English (United States)' (en_US), using 'English (default)'
#
# An unexpected error has been detected by HotSpot Virtual Machine:
#
#  SIGSEGV (0xb) at pc=0xb0592d02, pid=14090, tid=3085137584
#
# Java VM: Java HotSpot(TM) Client VM (1.5.0_08-b03 mixed mode, sharing)
# Problematic frame:
# C  [libglibjni-0.4.so+0x8d02]
#
# An error report file with more information is saved as hs_err_pid14090.log
#
# If you would like to submit a bug report, please visit:
#   http://java.sun.com/webapps/bugreport/crash.jsp
#
Aborted (core dumped)
Detta uppstod efter att jag installerade Suns Java med Automatix.

Edit: Provade byta till java-gcj istället, och då startade programmet åtminstone.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Tja
jag hadde liknade problem som du beskriver när jag körde in azureus via pakethanteran.
men installerar jag azureus via automix2 så har jag inga problem + att ikonen fungerar.

kan vara värt att nämna att det enda java jag kört in är insticks modulen till firefox och swiftfox vilket jag ochså gjorde vi automix2.

mvh/chali
Olle Eriksson
Kontakt:

Nu fungerar det mycket bättre! Torrentarna tuffar på bra och ikonen funkar igen. Tusen tack, chali!
Användarvisningsbild
Dimi
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dimi »

Ursäkta om jag kommer in i denna diskution, men jag har samma problem. Vad är automix2 och var hittar jag det?

Jag har googlat på det men hittar inget tillfredställande.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Dimi: <a class="postlink" href="http://www.getautomatix.com">http://www.getautomatix.com</a> :)
Användarvisningsbild
Dimi

Inlägg av Dimi »

Ämen oj vilken miss. Tack. Provar direkt. :$

// Opassande ord redigerat //
// gholen //
Användarvisningsbild
Dimi

Inlägg av Dimi »

Nä det här hjälpte inte. ingen vidare nedladdningshastighet att tala om den går aldrig över 5kB/s. Oavsett torrent.

Finner detta konstigt. Jag har som sagt ingen brandvägg. Hälsan är en grön smiley och det finns flera stycken kompletta källor.
Olle Eriksson
Kontakt:

Du har inte råkat aktivera begränsning på nedladdning, då? Ibland begår man väldigt fjantiga misstag, men ack så irriterande sådana... Kan ju annars vara din ISP som begränsar trafiken. Har du provat byta port för BitTorrent? Jag brukar köra på en port över 50000 på BT och DC. Detta hjälpte mig mycket en gång i tiden.
Användarvisningsbild
Dimi

Inlägg av Dimi »

Jag har undersökt allt det du föreslagit och annat också. Min ISP (Bredbandsbolaget) hade inte någon begränsning före julhelgen dvs innan jag böt till ubuntu, i alla fall ingen som gick att jämföra med det här.

Nä jag tror att jag skrotar min brottsliga karriär och slutar ladda ner från nätet. Det är inte värt att få hjärnblödning och sitta och förstöra kväll efter kväll för att man inte lyckas sno saker.
Användarvisningsbild
Dimi

Inlägg av Dimi »

Jag får avvakta lite med föregående uttalande och be om ursäkt tills vidare med det jobb du lagt ned på att få det att fungera för mig. Det verkar som om mina portar blivit svartlistade under mina försök att ställa in napen. De är tydligen det i 48 timmar. Jag återkommer då och gråter igen. Tack tills vidare.
Användarvisningsbild
Dimi

Inlägg av Dimi »

Tack nu fungerar det för mig med. Det var ett idiot fel som sagt som låg bakom. Vet inte om jag riktigt vågar berätta men jag gör det ändå. Jag hade krympt ned nedladdningskolumnen så att jag såg bara två siffror.

Ã…terigen tack så mycket för hjälpen.
Olle Eriksson
Kontakt:

Som sagt, de små misstagen är de mest irriterande... :) Bra att det löste sig!
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"