Windows uppdatering 20090514?

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows
Användarvisningsbild
bbauto
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Windows uppdatering 20090514?

Inlägg av bbauto »

Jag har Automatiska uppdateringar avstängda på min WinXP, ändå började en uppdatering 1/1 att installeras när jag skulle stänga av datorn. När jag tittar under uppdateringar hittar jag ingen med datum 20090514!?
Windows genuine advantage har jag refuserat ett flertal gånger, och även bockat i att jag inte vill ha den framöver heller...
Frågan är om det var den som smyguppdaterades likförbannat?? Jag vill gärna ha koll på vad som installeras!! ???
-Systemåterställning igen kanske-
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Windows uppdatering 20090514?

Inlägg av Dagon^ »

Jag är inte riktigt med på vad du menar.
Du pratar om 2 olika datum.
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Dagon^ skrev:Jag är inte riktigt med på vad du menar.
Nä pratar bara om idag! menar du 1/1 -> Uppdatering 1 av 1...
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dagon^ »

bbauto skrev:
Aha, då är jag med :P
Ja du, sånt har hänt mig med. Rätt som man ligger som bäst och kollar film så startas windows om och vid nedstängning installeras uppdateringar.
Även fast man har ställt in att det bara ska meddelas och inte installeras.
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Dagon^ skrev:
bbauto skrev:
Aha, då är jag med :P
Ja du, sånt har hänt mig med. Rätt som man ligger som bäst och kollar film så startas windows om och vid nedstängning installeras uppdateringar.
Även fast man har ställt in att det bara ska meddelas och inte installeras.
Precis! och efter det brukar jag få problem med än det ena än det andra... Jag försöker liksom göra ett seriöst arbete mellan varven och har inte lagt in motåtgärder för sabotage i kalkylerna :o
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

bbauto skrev:Jag har Automatiska uppdateringar avstängda på min WinXP, ändå började en uppdatering 1/1 att installeras när jag skulle stänga av datorn. När jag tittar under uppdateringar hittar jag ingen med datum 20090514!?
Windows genuine advantage har jag refuserat ett flertal gånger, och även bockat i att jag inte vill ha den framöver heller...
Frågan är om det var den som smyguppdaterades likförbannat?? Jag vill gärna ha koll på vad som installeras!! ???
Har du inte en äkta windowslicens får du nog räkna med problem...
Har du en äkta windowslicens så bör du använda Windows genuine vad det nu heter!
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Rune.K skrev:
bbauto skrev:Jag har Automatiska uppdateringar avstängda på min WinXP, ändå började en uppdatering 1/1 att installeras när jag skulle stänga av datorn. När jag tittar under uppdateringar hittar jag ingen med datum 20090514!?
Har du inte en äkta windowslicens får du nog räkna med problem...
Har du en äkta windowslicens så bör du använda Windows genuine vad det nu heter!
Klart som fan jag har en giltig licens, men behöver inget skit-program som ska kolla upp något jag redan vet. Windows Genuine Advantage är ett spionprogram som inte tillför något till min verksamhet, varför skulle jag vilja installera det?? Dessutom vill jag själv avgöra när och OM jag vill installera något, då vill jag nämligen göra en ghost INNAN, så att jag kan backa tillbaka om något oförutsett inträffar! ::)
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

bbauto skrev:Klart som fan jag har en giltig licens, men behöver inget skit-program som ska kolla upp något jag redan vet. Windows Genuine Advantage är ett spionprogram som inte tillför något till min verksamhet, varför skulle jag vilja installera det?? Dessutom vill jag själv avgöra när och OM jag vill installera något, då vill jag nämligen göra en ghost INNAN, så att jag kan backa tillbaka om något oförutsett inträffar! ::)
Men Microsoft behöver kontrollera att du har en äkta licens, det är väl ganska självklart...
Vad jag vet så är det ingen nyhet...det är väl 3-4 år sedan Microsoft började klämma åt tjyvkopierarna.
Har du rent mjöl i påsen, så förstår jag absolut inte vad du har emot "Windows Genuine Advantage Program"...
What is the Windows Genuine Advantage Program?

Microsoft Genuine Advantage programs, including Windows Genuine Advantage, help you determine whether or not your copy of Windows is genuine. Genuine Windows software is published by Microsoft, properly licensed, and supported by Microsoft or an authorized partner, giving you full capabilities, access to all the latest updates, and confidence that you are getting the experience you expect. Microsoft continues to invest in education, engineering, and enforcement in order to more effectively combat software piracy. It’s part of Microsoft’s commitment to help protect its intellectual property and to help you avoid problems before they happen.
källa > http://www.microsoft.com/genuine/Progra ... 87429aca30
mvh Rune
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Rune.K skrev:
bbauto skrev:Klart som fan jag har en giltig licens, men behöver inget skit-program som ska kolla upp något jag redan vet. Windows Genuine Advantage är ett spionprogram som inte tillför något till min verksamhet, varför skulle jag vilja installera det?? Dessutom vill jag själv avgöra när och OM jag vill installera något, då vill jag nämligen göra en ghost INNAN, så att jag kan backa tillbaka om något oförutsett inträffar! ::)
Men Microsoft behöver kontrollera att du har en äkta licens, det är väl ganska självklart...
Vad jag vet så är det ingen nyhet...det är väl 3-4 år sedan Microsoft började klämma åt tjyvkopierarna.
Har du rent mjöl i påsen, så förstår jag absolut inte vad du har emot "Windows Genuine Advantage Program"...
What is the Windows Genuine Advantage Program?

Microsoft Genuine Advantage programs, including Windows Genuine Advantage, help you determine whether or not your copy of Windows is genuine. Genuine Windows software is published by Microsoft, properly licensed, and supported by Microsoft or an authorized partner, giving you full capabilities, access to all the latest updates, and confidence that you are getting the experience you expect. Microsoft continues to invest in education, engineering, and enforcement in order to more effectively combat software piracy. It’s part of Microsoft’s commitment to help protect its intellectual property and to help you avoid problems before they happen.
källa > http://www.microsoft.com/genuine/Progra ... 87429aca30
mvh Rune
Rolig du!! :P Förutom skitoperativet som följde med Dell-datorn och som dom redan har koll på, använder jag endast Open source med gpl. så här finns inget att kontrollera... ;D Jo förresten JAG måste lägga massa tid på att kontrollera... bootat om med ubuntuUSB -kontrollerar-
Användarvisningsbild
micke_nordin
Kontakt:

Inlägg av micke_nordin »

Rune.K skrev: Men Microsoft behöver kontrollera att du har en äkta licens, det är väl ganska självklart...
Ojoj oj, "rent mjöl i påsen"...

Om du inte begår några brott gör det väl inget om polisen gör husransakan hos dig och börjar kräva legetimation av alla som går på stan heller va?

Det finns ingen ursäkt för någon att rota runt i någon annans dator, oavsett hygiengraden på dennes cerealier.

/Micke
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

bbauto skrev: Rolig du!! :P Förutom skitoperativet som följde med Dell-datorn och som dom redan har koll på, använder jag endast Open source med gpl. så här finns inget att kontrollera... ;D Jo förresten JAG måste lägga massa tid på att kontrollera... bootat om med ubuntuUSB -kontrollerar-
Använd fdisk eller gparted för att formatera windowspartionerna till ext3.
Svårare än så är det inte... ;D
Aldrig att jag skulle ha ett skitoperativ på min hårddisk, men smaken är som baken ;D
Vill du ha ett skitoperativ på din dator så är det upp till dej!
Du bör nog hålla tyst om det, på det här forumet.
Skriv hellre om ditt gnäll på ett skitoperativforum...
Utanför ämnet: Det krävs lite finess och kunskap för att kunna använda winxp, det är inget OS för amatörer ;D
Själv har jag inga som helst problem med att använda Windows XP...både vad det gäller äkta eller illegal licens.

end of discussion
mvh Rune.K
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Rune.K skrev:
bbauto skrev: Rolig du!! :P Förutom skitoperativet som följde med Dell-datorn och som dom redan har koll på, använder jag endast Open source med gpl. så här finns inget att kontrollera... ;D Jo förresten JAG måste lägga massa tid på att kontrollera... bootat om med ubuntuUSB -kontrollerar-
Använd fdisk eller gparted för att formatera windowspartionerna till ext3.
Svårare än så är det inte... ;D
Aldrig att jag skulle ha ett skitoperativ på min hårddisk, men smaken är som baken ;D
Vill du ha ett skitoperativ på din dator så är det upp till dej!
Du bör nog hålla tyst om det, på det här forumet.
Skriv hellre om ditt gnäll på ett skitoperativforum...
Utanför ämnet: Det krävs lite finess och kunskap för att kunna använda winxp, det är inget OS för amatörer ;D
Själv har jag inga som helst problem med att använda Windows XP...både vad det gäller äkta eller illegal licens.

end of discussion
mvh Rune.K
Nu är det inte min privata dator utan företagets, annars hade det åkt ut för länge sen. :) Kan också använda XP utan problem, när jag får installera det själv 8)
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

bbauto skrev:Nu är det inte min privata dator utan företagets, annars hade det åkt ut för länge sen. :) Kan också använda XP utan problem, när jag får installera det själv 8)
Ta ett snack med ansvarig admin på ditt företag så hjälper han dej säkert...
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Rune.K skrev:
bbauto skrev:Nu är det inte min privata dator utan företagets, annars hade det åkt ut för länge sen. :) Kan också använda XP utan problem, när jag får installera det själv 8)
Ta ett snack med ansvarig admin på ditt företag så hjälper han dej säkert...
Det får hänga med fram till semestern, sen fixar jag det själv... :)
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Det är nog den här uppdateringen du klagar på > http://support.microsoft.com/kb/890830
Jag fick den själv igår, kollade i "event viewer"...
"
Installation Successful:
Windows successfully installed the following update:
Windows Malicious Software Removal Tool - May 2009 (KB890830)
"
Att jag fick uppdateringen en dag tidigare beror på att jag använder engelskt windows, det brukar vara så att uppdateringar till andra språk är en dag efter.

Men det är lite märkligt att du själv kan ställa in om du vill ha uppdateringar eller inte, på din dator på jobbet.
Normalt sett är det ansvarig administratör som sköter sådant...
Antingen är du en "duktig" hacker eller så är din admin urusel...
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Rune.K skrev:Det är nog den här uppdateringen du klagar på > http://support.microsoft.com/kb/890830
Jag fick den själv igår, kollade i "event viewer"...
"
Installation Successful:
Windows successfully installed the following update:
Windows Malicious Software Removal Tool - May 2009 (KB890830)
"
Att jag fick uppdateringen en dag tidigare beror på att jag använder engelskt windows, det brukar vara så att uppdateringar till andra språk är en dag efter.

Men det är lite märkligt att du själv kan ställa in om du vill ha uppdateringar eller inte, på din dator på jobbet.
Normalt sett är det ansvarig administratör som sköter sådant...
Antingen är du en "duktig" hacker eller så är din admin urusel...
Det ante mig! Har själv Engelskt operativ, men den va inte igång igår kväll.
Nu är det väl så att vi inte har någon uttalad admin, så jag kan fixa till det själv. Men jag vill inte göra det under pågående arbeten, jag har både hängslen och livrem så det är nog inga problem med det. Jag blev bara jävligt förvånad (eller kanske inte...) när systemet uppdaterades TROTS att jag stängt av allt vad automatiska uppdateringar heter, Jag vill liksom uppdatera under kontrollerade former.
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Oavsett vad så är systemet återställt till 100%
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"