Installera kubuntu vid sidan om ubuntu?
Installera kubuntu vid sidan om ubuntu?
jag har svårt att bestämma mig, ubuntu eller kubuntu? gnome eller kde? jag har precis installerat ubuntu 8.04 och vill ha kubuntu 8.04 vid sidan om den så jag får välja vid uppstart. måste jag jag mecka ordentligt eller räcker det med att vid installation "dra" utrymmet där man partionerar så de hamnar sida vid sida?
Re: Installera kubuntu vid sidan om ubuntu?
Du behöver inte använda 2 operativsystem bara för att du vill ha både Gnome och KDE, om du har Gnome installerat så gå till pakethanteraren Synaptic och sök på KDE och installera den så kan du sen välja när du loggar in om du ska använda KDE eller Gnome.Emka skrev:jag har svårt att bestämma mig, ubuntu eller kubuntu? gnome eller kde? jag har precis installerat ubuntu 8.04 och vill ha kubuntu 8.04 vid sidan om den så jag får välja vid uppstart. måste jag jag mecka ordentligt eller räcker det med att vid installation "dra" utrymmet där man partionerar så de hamnar sida vid sida?
Re: Installera kubuntu vid sidan om ubuntu?
men det är det jag inte vill, jag vill ha två st och inte välja vid inloggning, har haft så innan men det knasar till menyerna, jag vill bara ha så jag kan välja vid boot.