Hej.
Jag har sett att på ubuntu kan man göra som på mac ha bla en docka dvs Cairo-dock och det har jag fixat sedan en annan kul grej jag såg att man kunde ha som mac osX har är att om man trycker space och sedan skriver typ Firefox så öppnas firefox eller det kanske är alt+space vet inte riktigt vilken kombination det är. Vad heter detta skulle gärna vilja ha det?
Tackar för svar.
EDIT*
Jag har sökt forumet efter typ mac-funktion, öppna program med space osv men hittar inget konstruktivt.
Även om ni har länk till det så är det uppskattat.
Mac-funktion [LÖST]
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Mac-funktion [LÖST]
Senast redigerad av 1 djspankman, redigerad totalt 10 gånger.
Re: Mac-funktion
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- micke_nordin
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Tryck alt+f2 så kommer en liten ruta upp där du kan skriva kommandon, och alltså starta firefox genom att skriva firefoxdjspankman skrev:Hej.
Jag har sett att på ubuntu kan man göra som på mac ha bla en docka dvs Cairo-dock och det har jag fixat sedan en annan kul grej jag såg att man kunde ha som mac osX har är att om man trycker space och sedan skriver typ Firefox så öppnas firefox eller det kanske är alt+space vet inte riktigt vilken kombination det är. Vad heter detta skulle gärna vilja ha det?
Tackar för svar.
EDIT*
Jag har sökt forumet efter typ mac-funktion, öppna program med space osv men hittar inget konstruktivt.
Även om ni har länk till det så är det uppskattat.
/Micke

-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Man tackar precis vad jag letade efter. Funkar fin fint
.
dvs gnome-do.
Men tack micke det funkar lika bra
, fast ville ha gnome-do

dvs gnome-do.
Men tack micke det funkar lika bra