http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=38&t=39591

Alla? Hur tänker du då? Det är ju lika viktigt att inte rösta i frågor man inte är insatt i. Jag har bara röstat i två del-omröstningar, där jag förstått skillnaden mellan gamla och nya reglerna.Harlekin33 skrev:Det är VÄLDIGT viktigt att ALLA röstar så vi får n så rättvis röstning som MÖJLIGT!
Sant..jag ändrade rubriken så den passar lite bättre.David Andersson skrev:Alla? Hur tänker du då? Det är ju lika viktigt att inte rösta i frågor man inte är insatt i. Jag har bara röstat i två del-omröstningar, där jag förstått skillnaden mellan gamla och nya reglerna.Harlekin33 skrev:Det är VÄLDIGT viktigt att ALLA röstar så vi får n så rättvis röstning som MÖJLIGT!
EDIT: eller var det tre, minns inte
Jag har redan skrivit i en annan tråd om att när man startar en omröstning så bör man ha med alternativet "Blank"...Kattskrället skrev:Jag har inte brytt mig om att rösta alls, då jag anser att locots problem inte bottnar i reglerna överhuvudtaget. Skulle nån tro det så är man nog inte så lite naiv.
Sedan är det ju upp till var och en att göra sitt val.
Det är kanske inte så att reglerna är DET STORA PROBLEMET, men bra regler som folk fattar och är beredda att följa är å andra sidan inte så dumt...Kattskrället skrev:Jag har inte brytt mig om att rösta alls, då jag anser att locots problem inte bottnar i reglerna överhuvudtaget. Skulle nån tro det så är man nog inte så lite naiv.
Nu var väl inte de gamla reglerna oklara, luddiga eller svåra att förstå.Urban Anjar skrev:Det är kanske inte så att reglerna är DET STORA PROBLEMET, men bra regler som folk fattar och är beredda att följa är å andra sidan inte så dumt...Kattskrället skrev:Jag har inte brytt mig om att rösta alls, då jag anser att locots problem inte bottnar i reglerna överhuvudtaget. Skulle nån tro det så är man nog inte så lite naiv.
LIten tanke vurpa där eller?D. Övrigt
Konton registrerade i syfte att “trolla” kommer att tas bort. Om befogat så kommer användaren bakom dem att få en varning.
Hehe, den formuleringen ser lite lustigt ut, håller med om det. Jag missade det när jag gjorde omröstningarna.Kattskrället skrev:...
Sedan såg jag detta:
LIten tanke vurpa där eller?D. Övrigt
Konton registrerade i syfte att “trolla” kommer att tas bort. Om befogat så kommer användaren bakom dem att få en varning.
Kan du utveckla vad du menar zombies, som ingen har kontroll över?ZX Spectrum skrev:Sen har vi registrerade medlemmar som är sk. zombies, alltså konton ingen har kontroll över.
Registrerade konton som ingen har någon kontroll över. En del konton skapas för att kunna skriva en kommentar och sedan glöms av. Misstänker att det är åtskilliga, kanske rent av 80% av samtliga medlemmar i forumet, men det är en gissning från min sida.Rune.K skrev:Kan du utveckla vad du menar zombies, som ingen har kontroll över?ZX Spectrum skrev:Sen har vi registrerade medlemmar som är sk. zombies, alltså konton ingen har kontroll över.
Synd att jag missade att göra det.Rune.K skrev:Jag har redan skrivit i en annan tråd om att när man startar en omröstning så bör man ha med alternativet "Blank"...Kattskrället skrev:Jag har inte brytt mig om att rösta alls, då jag anser att locots problem inte bottnar i reglerna överhuvudtaget. Skulle nån tro det så är man nog inte så lite naiv.
För att eventuellt få lite mer "tyngd" i sin omröstning.