Återställa användarväxlare och avstängningsknapp

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
Pavel
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Återställa användarväxlare och avstängningsknapp

Inlägg av Pavel »

Detta är på sätt och vis en fortsättning på en annan tråd http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=200&t=39371. Efter att ha rett ut mina problem saknar jag användarväxlaren (eller vad det heter), det vill säga fältet med mitt namn som visar att jag är inloggad uppe till höger på huvudpanelen. Jag har lyckats sätta dit en avstängningsknapp, men denna ser annorlunda ut och fungerar på annat sätt än den som fanns då Ubuntu var nyinstallerat.
Min fråga är, hur återställer man dessa fält? Jag hittar dem inte genom att högerklicka på panelen och välja lägga till. Viktigast är användarväxlaren.
Jag är nybörjare och klarar bara enkla förklaringar!
Problemet är löst!
Användarvisningsbild
bbauto
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Återställa användarväxlare och avstängningsknapp

Inlägg av bbauto »

Pavel skrev:Detta är på sätt och vis en fortsättning på en annan tråd http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=200&t=39371. Efter att ha rett ut mina problem saknar jag användarväxlaren (eller vad det heter), det vill säga fältet med mitt namn som visar att jag är inloggad uppe till höger på huvudpanelen. Jag har lyckats sätta dit en avstängningsknapp, men denna ser annorlunda ut och fungerar på annat sätt än den som fanns då Ubuntu var nyinstallerat.
Min fråga är, hur återställer man dessa fält? Jag hittar dem inte genom att högerklicka på panelen och välja lägga till. Viktigast är användarväxlaren.
Jag är nybörjare och klarar bara enkla förklaringar!
Problemet är löst!
Hej igen Pavel... Ja i början kan det bli lite kullerbyttor... ;D
Högerklicka på övre panelen->Lägg till i panelen->Användarväxlare
Vill du stuva om ordningen så får du kanske låsa upp andra "ikoner" m.h.a högerklick->
Bocka av "Lås till panel" när du fått allt på plats så kan du ist. högerklicka på envar och bocka i "Lås till panel..." :)
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"