Lyckades denna gången uppgradera min laptop till Kubuntu 9.04 från 8.04 utan problem (uppgraderingen till 8.10 sket sig totalt och fick ominstallera allt...). Ser ju klart mycket bättre ut.
Det jag undrar är hur man flyttar de grafiska komponenterna. Om jag till exempel vill ha "Visa skrivbordet" jämte K-menyn och ikonen för att visa ens mappar längst ner till höger - hur gör man då? Som det är nu så lade sig den komponenten på skrivbordet... Och sen vill jag även flytta på komponenten Logga ut / Stäng av (som av någon anledning lade sig i panelen längst ner istället för på skrivbordet), så att de ligger längre till höger.
Flytta de grafiska komponenterna
- felham
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Flytta de grafiska komponenterna
- Bilagor
-
- dump.png (212.33 KiB) Visad 1425 gånger
Senast redigerad av 2 felham, redigerad totalt 2 gång.
If it's raining and you're running / don't slip in mud / 'cause if you do / you'll slip in blood tonight.
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Flytta de grafiska komponenterna
Du flyttar saker i panelen genom att låsa upp widgets. Sedan klickar du på mandeln på panelen och drar musen över widgeten som du vill flytta.
- felham
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Re: Flytta de grafiska komponenterna
Ok, gott det gick. För att flytta runt ikonerna i panelen längst ner fick jag dock låsa upp först, sen välja inställningar. Efter det fick jag en flytta-pil när jag förde musen över & jag fick det lite mer som jag ville.
If it's raining and you're running / don't slip in mud / 'cause if you do / you'll slip in blood tonight.