Installera epson dx4400 skrivare

Skrivare och skannrar
Pennylane

Installera epson dx4400 skrivare

Inlägg av Pennylane »

Har en epson stylus dx4400. När jag bytte till ubuntu satte jag i usb:n till skrivaren och det funkade.
Men från att jag har bytt bläckpatroner funkar den inte.

MEN: skrivarsymbolen finns i aktivitetsfältet, och när man trycker på skriv ut säger den att skrivaren finns.

Jag felsökte och såg att andra har laddat ner massa drivrutiner och installerat. Tänkte det skulle lösa mina problem om jag gjorde det från grunden...

Men vilka grejer ska jag ha? Hittade någon all-in-one på: http://www.avasys.jp/lx-bin2/linux_e/spc/DL2.do men jag förstår inte det heller, vad jag ska ha och vad jag ska göra med dem??
Finns det inget jag kan skriva i terminalen för att ubuntu ska förstå att min skrivare (inkl scanner och kopiator) visst funkar och har nya fräscha färgpatroner?
Användarvisningsbild
gruble
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Installera epson dx4400 skrivare

Inlägg av gruble »

Är det möjligt skriva ut någon typ av rapport från skrivarens egna meny efter patronbytet, så du vet att den fungerar med den nya bläckpatron. Eftersom flera på nätet haft problem med sina nya patroner.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Skriv svar

Återgå till "Kontor"