Visa uppskattning-tråden
-
Visa uppskattning-tråden
Det har diskuterats hur visa uppskattning till dem som gjort särdeles nytta. Det har pratats om demokrati och omröstningar, men jag vill se individuella och direkta signaler.
Så här ska jag utse de jag vill visa min uppskattning. Detta är ingen omröstning. Detta är från mej till dej.
Använd gärna denna tråd om du vill visa nån uppskattning. Du behöver inte använda samma kriterier och motiv som jag.
(Om du vill klaga på nån, starta en annan tråd)
Så här ska jag utse de jag vill visa min uppskattning. Detta är ingen omröstning. Detta är från mej till dej.
Använd gärna denna tråd om du vill visa nån uppskattning. Du behöver inte använda samma kriterier och motiv som jag.
(Om du vill klaga på nån, starta en annan tråd)
-
Re: Visa uppskattning-tråden
För att det ska bli rättvist tänker jag använda mej av matematik och statistik. Nytta mäter jag som mer support och mindre snack. Hur stor andel av medlemmars senaste fyrtio inlägg var i support-trådar (inkl proprietära system). Fick denna topp-lista
100% Ambassadeur5000
100% Hans Linde
100% ubot
97% Emka
95% eyerouge
92% webaake
92% Johnny Rosenberg
92% Bowmore
90% palle-kuling
90% bbauto
90% Osprey
Är lite förvånad att jag utesett Hans Linde till en sån hjälte, men det är kanske inte alldeles fel. Det var lite jobbigt i början, men nu blir man lite glad när man ser han. Precis som med Svento.
Grattis allihopa!
100% Ambassadeur5000
100% Hans Linde
100% ubot
97% Emka
95% eyerouge
92% webaake
92% Johnny Rosenberg
92% Bowmore
90% palle-kuling
90% bbauto
90% Osprey
Är lite förvånad att jag utesett Hans Linde till en sån hjälte, men det är kanske inte alldeles fel. Det var lite jobbigt i början, men nu blir man lite glad när man ser han. Precis som med Svento.
Grattis allihopa!
Tack! Härligt!
Men jag tror du tagit bort dig själv från listan ovan!
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
-
Utanför ämnet: Nej, jag hade bara 82%. I och med denna tråd och demokrati-diskutionerna så är det väl ännu mindre nu.webaake skrev:Tack! Härligt!
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag tackar mig själv för att jag tog på mig rollen som fadderansvarig och försöker driva det framåt.
Samtidigt tackar jag mig själv för att jag tycker att jag varit duktig som fadder åt folk som blivit glada när saker funkat igen.
Ganska mycket egoism men jag tycker att jag förjänat det
Samtidigt tackar jag mig själv för att jag tycker att jag varit duktig som fadder åt folk som blivit glada när saker funkat igen.
Ganska mycket egoism men jag tycker att jag förjänat det

JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
David Andersson, Konservburk och Bowmore är några av de mest kompetenta personer jag stött på. En stor eloge till er.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
djkmmo, Konservburk och Osprey.
Sorterat i bokstavsordning...
Det är de här 3 jag värderar högst enligt min måttstock.
Sorterat i bokstavsordning...
Det är de här 3 jag värderar högst enligt min måttstock.
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
En pingvinapplåd till Mark Shuttleworth 

Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
I slumpartad ordning:
Andol (och andra serveradmin): För att de gör mycket "bakom kulisserna" som inte syns
Urban Anjar: För att han skriver bra bloggar som marknadsför Ubuntu på ett bra sätt
Trådskaparen: För att han skapat tråden
HakanS: För att han gör ett bra jobb, fått oförtjänt mycket skit och för lite uppbackning
Bowmore: För att uppmuntra honom att bli ännu mer aktiv i gemenskapen
Svento: För att han kämpar för att kunna ge tillbaka, som tack för den hjälp han själv fått tidigare (väldigt kul att se!)
Vulfgar: För att hon är tålmodig och klok.
dmz: För att han insett att ratpoison is the way to go (nu skall han bara omvändas till emacs också
)
eyerouge: För att hon skriver väldigt läsvärda och intelligenta inlägg
Konservburk: För att han hjälpt mig med två av de tre supportfrågor som jag haft under tiden jag varit här.
Osprey: För att han verkar klok och välavvägd
Daniel Nylander: För att han gör ett hästjobb med översättningar. Utan det hade Ubuntu inte haft en chans i Sverige.
Till alla moderatorer: Det kan inte vara ett enkelt uppdrag.
Till Dagon^ och co: för att faddrarna är viktiga för alla nya användare.
Till alla som skriver i den här tråden: Vi behöver även uppmuntra och stötta varandra
Till alla som jag glömt ovan, men som ändå ger värdefulla bidrag till gemenskapen (jag får försöka fylla på listan framöver...)
Andol (och andra serveradmin): För att de gör mycket "bakom kulisserna" som inte syns
Urban Anjar: För att han skriver bra bloggar som marknadsför Ubuntu på ett bra sätt
Trådskaparen: För att han skapat tråden
HakanS: För att han gör ett bra jobb, fått oförtjänt mycket skit och för lite uppbackning
Bowmore: För att uppmuntra honom att bli ännu mer aktiv i gemenskapen
Svento: För att han kämpar för att kunna ge tillbaka, som tack för den hjälp han själv fått tidigare (väldigt kul att se!)
Vulfgar: För att hon är tålmodig och klok.
dmz: För att han insett att ratpoison is the way to go (nu skall han bara omvändas till emacs också

eyerouge: För att hon skriver väldigt läsvärda och intelligenta inlägg
Konservburk: För att han hjälpt mig med två av de tre supportfrågor som jag haft under tiden jag varit här.
Osprey: För att han verkar klok och välavvägd
Daniel Nylander: För att han gör ett hästjobb med översättningar. Utan det hade Ubuntu inte haft en chans i Sverige.
Till alla moderatorer: Det kan inte vara ett enkelt uppdrag.
Till Dagon^ och co: för att faddrarna är viktiga för alla nya användare.
Till alla som skriver i den här tråden: Vi behöver även uppmuntra och stötta varandra
Till alla som jag glömt ovan, men som ändå ger värdefulla bidrag till gemenskapen (jag får försöka fylla på listan framöver...)
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Jag lägger mitt bifall till ovanstående nämnda personer och utmärkelse av deras prestationer
på forumet. Samtidigt vill jag ge en eloge till trådskaparen för ett mycket trevligt initiativ till tråd.
Det känns härligt att se en sådan här framtoning någonstans på forumet, där så mycket annat
har kommit att få en allt för motsatt prägel.
Tack till er alla!
En liten understrykning vill jag passa på att göra. Det är omnämnandet av eyerouge. Det känns
alltid särskilt spännande och intressant att läsa /hennes (?)/ inlägg. Det har jag även framfört
direkt, via pm till medlemmen.
Jag har så pass stora problem med in/utloggning på wikin, att jag ibland arbetar utan att vara inloggad.
I mitt fall funkar det mycket bra. Men det är ett besynnerligt fel, tvivelsutan. Både wikiadmin och server dito
har kollat, utan att finna något fel. Skit samma. Jag jobbar vidare. Tack för omnämnandet dock.
Tukken
på forumet. Samtidigt vill jag ge en eloge till trådskaparen för ett mycket trevligt initiativ till tråd.
Det känns härligt att se en sådan här framtoning någonstans på forumet, där så mycket annat
Tack till er alla!
En liten understrykning vill jag passa på att göra. Det är omnämnandet av eyerouge. Det känns
alltid särskilt spännande och intressant att läsa /hennes (?)/ inlägg. Det har jag även framfört
direkt, via pm till medlemmen.

*edit* Jag såg att det ipnr som har hamnat på andra plats i omnämnandet för arbete med wikin, det är mitt.eyerouge: För att hon skriver väldigt läsvärda och intelligenta inlägg
Jag har så pass stora problem med in/utloggning på wikin, att jag ibland arbetar utan att vara inloggad.
I mitt fall funkar det mycket bra. Men det är ett besynnerligt fel, tvivelsutan. Både wikiadmin och server dito
har kollat, utan att finna något fel. Skit samma. Jag jobbar vidare. Tack för omnämnandet dock.
Tukken
Senast redigerad av 1 Broder Tuck, redigerad totalt 8 gånger.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
oj... lilla jag på fjärde plats? (rent statistiskt/matematisktiaf) anser mig inte särskilt kunnig eller hjälpsam men o andra sidan postar jag inte massa pladder heller, kanske har med det att göra? Jag vill passa å att ge bossieman en stooor eloge, utan honom hade jag inte ens gett mig in i att använda ubuntu då jag varken som van windows eller ens datoranvändare hade haft en suck att fixa detta själv. nu känner jag mig mer hemma i ubuntu än i windows och det är hans förtjänst att jag faktiskt orkat lära mig, utan hans blogg (som uppdateras för sällan
) hade jag aldrig fattat ett smack. och till er alla andra, tack för att ni ödslar er tid på det här, har nästan blivit lite sämre stämning i forumet det sista men det finns några tappara eldsjälar som håller skutan flytande, inga nämda, inga glömda. ett stort TACK till er!
Edit: urban anjar: din blogg på IDG är det första jag läser vid morgonkaffet, tack!

Edit: urban anjar: din blogg på IDG är det första jag läser vid morgonkaffet, tack!
Håller med, verkligen. make install, not war. Öh... jag menar, make love, not war.Broder Tuck skrev: Det känns härligt att se en sådan här framtoning någonstans på forumet, där så mycket annat
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
dmz skrev:Håller med, verkligen. make install, not war. Öh... jag menar, make love, not war.
Kod: Markera allt
default: love
love:
@echo "You are a wonderful, helpful person!"
.PHONY: default love
andol skrev:dmz skrev:Håller med, verkligen. make install, not war. Öh... jag menar, make love, not war.Kod: Markera allt
default: love love: @echo "You are a wonderful, helpful person!" .PHONY: default love
thats love, 4 real

-
Wikin är viktig. I samband med Jaunty, 14-29 april, har följande personer hjälpt till att uppdatera sidor i wikin. Ordnade efter antal redigeringar.
84 - Broder Tuck
51 - 90.130.8.86
20 - Janne-5011
13 - Micke
11 - 83.252.234.53
7 - 198.208.243.251
2 - Ycc
2 - 80.216.128.249
2 - 78.70.123.34
1 - Johanna
1 - David Andersson
1 - 85.227.218.189
1 - 193.11.222.61
1 - 193.10.196.34
Tack allihopa (inkl mej). Och alla okända som bidragit före 14 april, tack ni med.
84 - Broder Tuck
51 - 90.130.8.86
20 - Janne-5011
13 - Micke
11 - 83.252.234.53
7 - 198.208.243.251
2 - Ycc
2 - 80.216.128.249
2 - 78.70.123.34
1 - Johanna
1 - David Andersson
1 - 85.227.218.189
1 - 193.11.222.61
1 - 193.10.196.34
Tack allihopa (inkl mej). Och alla okända som bidragit före 14 april, tack ni med.
-
En ny generation medlemmar som hjälper till med support. (Svarat på många frågor i support, och mer än 50% av inläggen i support-tavlor, i förhållande till Cafe och debatter, senaste veckan). Om jag räknat rätt blev de medlemmar i år.
Våra nya hjältar:
* orr3bo (2009)
* philip5 (2009)
* SlamsornasKung (2009)
* virus91 (2009)
Hedersomnänmnande för en "gamling" som kom redan aug 2008
* 95monye (2008)
Våra nya hjältar:
* orr3bo (2009)
* philip5 (2009)
* SlamsornasKung (2009)
* virus91 (2009)
Hedersomnänmnande för en "gamling" som kom redan aug 2008
* 95monye (2008)
-
Jag vill visa uppskattning till alla nya som hjälper dom nya efter dom att komma igång med Ubuntu!
*Blommor*
*Blommor*
Håller med till 100%Harlekin33 skrev:Jag vill visa uppskattning till alla nya som hjälper dom nya efter dom att komma igång med Ubuntu!
*Blommor*
Ett stort tack till alla som gör detta till ett intressant forum att besöka och som skriver tänkvärda och kul inlägg.
Nicefinger
Harlekin33
Janne-5011
Little John
Rune K
Med flera
Forumet vore bra tråkigt att besöka om det bara skrevs torra inlägg.

Nicefinger
Harlekin33
Janne-5011
Little John
Rune K
Med flera
Forumet vore bra tråkigt att besöka om det bara skrevs torra inlägg.

- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Ni vet alla att jag är en "torrboll" när det gäller café och debatt tavlorna, men tack vare Xcore och några andra har jag insett
att sådana tavlor behövs. Inte för mig själv, men för många andra tydligen som vill umgås och uppskattar den sociala delen här.
Med andra ord: Jag ändrade min inställning till detta.
Även gubbar tänker fel ibland !
LJ
att sådana tavlor behövs. Inte för mig själv, men för många andra tydligen som vill umgås och uppskattar den sociala delen här.
Med andra ord: Jag ändrade min inställning till detta.
Även gubbar tänker fel ibland !

LJ