Vad är VPN-hemligheter?? [LÖST]

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
peter.ahs
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Vad är VPN-hemligheter?? [LÖST]

Inlägg av peter.ahs »

Tänkte försöka mig på att nå kontoret via VPN-anslutning men när jag försöker ansluta så får jag ett felmeddelande som säger att det saknas en VPN-hemlighet.
Vad är detta för hemlighet.
vpn-anslutning
vpn-anslutning
VPN.png (26.45 KiB) Visad 1915 gånger
LÖST
Senast redigerad av 2 peter.ahs, redigerad totalt 22 gång.
Med vänliga hälsningar
en vilsen wärmlänning
andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Re: Vad är VPN-hemligheter??

Inlägg av andol »

Låter som om du saknar någon form utav certifikat eller dylikt. Torde kunna göra säga mer exakt om du har några instruktioner för VPN:et att visa upp.

I kryptosammanhang använder man ofta begreppet hemlighet för att beteckna den nyckel/lösenord/etc som utomstående (förhoppningsvis) inte har tillgång till.
peter.ahs
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Vad är VPN-hemligheter??

Inlägg av peter.ahs »

andol skrev:Låter som om du saknar någon form utav certifikat eller dylikt. Torde kunna göra säga mer exakt om du har några instruktioner för VPN:et att visa upp.

I kryptosammanhang använder man ofta begreppet hemlighet för att beteckna den nyckel/lösenord/etc som utomstående (förhoppningsvis) inte har tillgång till.
Dom enda uppgifter jag har är dom som följer med installationsdokumentet och det är Organisationsnamn och värddatornamn.
När jag konfigurerade det i Vista så var det bara att skapa ny anslutning, bocka i anlut till nätverket på arbplats, ansl vpn, och sedan fylla i orgnamn och värddator sedan var det klart, så något certifikat var det inte tal på.
Med vänliga hälsningar
en vilsen wärmlänning
Skriv svar

Återgå till "Internet"