VLC och TOTEM problem
VLC och TOTEM problem
Jag har uppgraderat ubuntu igår och åkt på en del problem. VLC som jag brukar använda till att se videofiler har problem med spellistan. När jag öppnar min gamla spellista så står det inget annat i den än speltiderna. När jag gjorde en ny spellista och sparade över den gamla så uppstod samma problem igen när jag startat om programet. Dessutom visas bilden nu i ett tredje fönster som det står X11 output eller nått sånt på. Förut har jag för mig att jag använde OpenGL men nu blir det dålig bild när jag gör det och måste ha x11 inställd istället. När jag provade att öppna min spellista i Totem istället så får jag upp den med text och allt men när jag försöker spela filerna så får jag bara ljud och ingen bild. Förut fick jag det eftersom jag har en codec installerad. Tacksam för tips på hur jag ska åtgärda problemen med bägge programen.
Re: VLC och TOTEM problem
Testa SMPlayer istället, det finns i Synaptic. Jag har kör VLC i många år men kör nu bara SMPlayer.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Re: VLC och TOTEM problem
När jag har installerat SMPlayer så står det att min mplayer är utdaterad och måste uppdateras för att SMPlayer ska fungera som det ska. Hur gör jag det?