osd-notify inte ens halvklart....

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
eyerouge
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

osd-notify inte ens halvklart....

Inlägg av eyerouge »

Det är bortom min förståelse hur man kan släppa det nya notifieringssystemet i Jaunty när man inte ändra:
  • Storlek eller övrigt utseende på typsnittet
  • Färgen: Nu bryter det mot i princip alla teman som inte vill ha svart skit i höger hörn.
  • Placeringen: Antagligen vill folk ha den på olika ställen, allt beroende på deras desktop för övrigt.
  • Grad av transparans
  • Färger / Teman
  • En massa annat jag inte ämnar ta upp här...
Känns som att man kan stå ut med allt ovan om det är en beta eller liknande, men att ha det i ett riktigt släpp ger mest intryck av att man släppt en halvklar produkt eller en illa uttänkt sådan. Efter att ha läst massvis om den förmodar jag att det är det förstnämnda, vilket får en att undra hur tankarna gick och hur man resonerade när man släppte en redan "kontroversiell" sak som blir än mer ifrågasatt just för att den, trots att den är 100% visuell, inte kan få sitt utseende förändrat i någon riktning ö.h.t.

Det vore kul att läsa något om just ovanstående eller att i en annan tråd få höra hur folk blir påverkade av den nya notifyn efter ett tag, på gott och ont. Trots allt är det svårt att uttala sig om man inte kört den några veckor och ser vilken effekt den får på sättet man använder systemet.
Bild
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Re: osd-notify inte ens halvklart....

Inlägg av Bossieman »

Den är katastrof imo. Kollar du på film i fs så blinkar hela skärmen till när en notifiering sker. Den är störande som bara den.
Man kan ju ta bort den och sedan installera den gamla om man vill.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
palle-kuling
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: osd-notify inte ens halvklart....

Inlägg av palle-kuling »

Drama queens! ;)
Nejdå. Jag bara skoja. Personligen gillar jag notify-osd skarpt. Men jag kan förstå att många skulle vilja anpassa den till "sin" desktop.
Som det är nu har man inga större valmöjligheter. Tur att man har bra smak då :) hehe
Men ärligt talat, dom förra "bubblorna", och "fyrkanterna", som överlappade varandra och hade sig, dom var inte direkt speciellt häftiga dom heller.
MER MAKT TILL MIG! JAG BESTÄMMER!
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"