Ladda ner Xubuntu 9.04 -var?
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ladda ner Xubuntu 9.04 -var?
Officiella platsen är överlastad verkar det. Finn det nån spegel?
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Re: Ladda ner Xubuntu 9.04 -var?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
Samma för mej när jag försökte ladda ner torrent-filerna. Men till sist lyckades jag. Varsågod, du kanske får min seedning:nicefinger skrev:Officiella platsen är överlastad verkar det. Finn det nån spegel?
(Du måste kolla på nåt sätt att torrent-filen eller den färdiga iso-filen har rätt checksumma, och då måste du komma åt den belastade sajten i alla fall. Så detta får betraktas som en desperat ful-lösning. Är du beredd att frångå vanligt säkerhetstänkande?)
Jag missuppfattade lite, jag har nu ordnat alla torrenter som finns länkade på min blogg och slängt upp dom här: http://www.mediafire.com/?2gwdtm2tczy
Drar man hem torrenter behöver man inte kontrollera något eftersom torrentklienten gör det själv, en av fördelarna med bittrorrent.
Drar man hem torrenter behöver man inte kontrollera något eftersom torrentklienten gör det själv, en av fördelarna med bittrorrent.
-
Torrent-filen innehåller checksummor för mål-filen, så andra peers kan inte fuska, man behöver inte lita på alla peers. Om man hämtar torrenten från original-sajten eller en betrodd sajt är det ok. Men torren-filerna i mitt inlägg ovan eller på mediafire kan ju peka ut en annan mål-fil (med samma namn) och med checksummor för den andra mål-filen. Som jag förstår det måste man lita på källan för torren-filen, eller kontrollera resultatet.Hund skrev: Drar man hem torrenter behöver man inte kontrollera något eftersom torrentklienten gör det själv, en av fördelarna med bittrorrent.
- nicefinger
Vill ju helst ladda ner på vanligt sätt. Har ingen torrent-klient (heter det så?) installerad.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Det följer med som standard. Använd torrent ist, det minskar belastningen på servern. Om du knappt kan få hem en torrentfil på några KB hur ska du då få hem en ISO-fil på runt 700MB?nicefinger skrev:Vill ju helst ladda ner på vanligt sätt. Har ingen torrent-klient (heter det så?) installerad.

http://www.xubuntu.org/getnicefinger skrev:Vill ju helst ladda ner på vanligt sätt. Har ingen torrent-klient (heter det så?) installerad.
- nicefinger
Så. Installerat nu