/dev/sda1 : boot
/dev/sda2 : /home (på denna har jag en massa filer som jag inte vill bli av med)
/dev/sda3 : linux-swap
Jag har dock en till HDD som jag vill installera XP på, (jag har vissa program från jobbet som vill ha XP + spel). Jag har läst lite grann och de flesta rekommenderar att man först installerar XP och därefter Ubuntu eftersom att XP:s boot fuckar upp det mesta efter en installation.
Jag tänkte då att eftersom jag snart skall installera Jaunty 9.04 så gör jag så här:
1) Kopplar först ur kabeln till den HDD (/dev/sda) som sitter i datorn just nu
2) skruvar in den nya HDD och installerar XP på den (sätter även att den skall vara först i boot-ordningen så att XP inte ballar ur.
3) In med en Live-CD på 9.04, samtidigt som jag kopplar in den andra HDD (den som är /dev/sda ovan)
4) formaterar den första boot-partitionen och installerar därefter 9.04 på den
5) i samband med installationen sätter jag att den andra partitionen skall vara /home och då borde mina filer vara kvar, eller?
6) dual-bootar med XP och 9.04!!

Frågor:
skall jag göra som i 5) när jag installerar, eller skall jag göra hela installationen av 9.04 på den första partitionen och sedan editera fstab så att /home pekar på rätt ställe?
Innan jag gör allt detta så tänkte jag spara så många inställningar som möjligt enligt denna tråd: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=200&t=38776
Är det någon som har några andra tips eller??
tacksam för svar.