Installation-UBUNTU [LÖST]

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Användarvisningsbild
alfeva

Installation-UBUNTU [LÖST]

Inlägg av alfeva »

Är precis ny med det här med Ubunto. Jag har kommit så långt att jag brännt CD-skivan. När jag sätter in skivan och klickar för demo och datorn startat om, får jag begäran om att klicka F4 för att bestämma hur den ska öppnas. Jag klickar på NORMAL och enter. Sedan händer inget mer. Vad gör jag för fel??
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: Installation-UBUNTU

Inlägg av Hund »

Välkommen!

Om allt är riktigt när du bootar med skivan ska det vara vara att trycka enter när menyn med Ubuntu kommer upp där i början. Du har inte möjlighet att bifoga en bild på det du beskriver?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
alfeva

Inlägg av alfeva »

Tack. Vad det lät trevligt med "Välkommen" Och att få svar så med en gång. Jag vet inte riktigt hur man gör för att skicka med en bild.
Så här blir det. Jag har laddat ner Ubuntu 8.10 till skrivbordet, sedan har jag brännt en skivavbild med Infra express. När skivan är färdigbränd matas den ut och om jag då sätter in den igen så startar datorn om och systemet startar. Jag bestämmer sedan språk och demonstration utan att installera och får då en begäran om att klicka på F4 för att bestämma hur den ska starta, Normal eller felsäkert. Det kvittar vilket jag väljer och klickar på Enter. det händer ingenting. Om jag klickar ytterligare en gång på Enter så startar datorn om och jag är tillbaka på ruta ett.
Användarvisningsbild
ulftomas
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av ulftomas »

Om du har problem att starta med skivan rekommenderar jag att ev bränna en ny, och den här gången med riktigti låg hastighet - inte högre än 4x. Jag har stött på problem när jag försökt installera med skivor som blivit skadade i bränningen.
Användarvisningsbild
alfeva

Inlägg av alfeva »

Tack för tipset!
Jag brände en ny med lägre hastighet och då gick det bättre. Men det blir mycket nytt att lära och att få in alla program så jag kör dom båda OS parallellt tills jag behärskar U.bättre.
Tack igen.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"