Tack för all hjälp janne!
Jag löste problemet idag genom att installera om Ubuntu och börja om från början. Hade jag inte behövt, men jag missade "each of the following patch refers to the original "uvc_video.c" file, so before applying a new patch be sure that the "uvc_video.c" file in "Trunk" folder is the original one. So please remember to backup the original file."
Vilket betyder att man måste ersätta filen då man patchar om. HAHA! Jag är duktig på att läsa jag!
Om jag får mer problem kan jag titta vidare på det programmet du hänvisade, toppen! Och angående ljudet har jag även fixat det. Har engagerat mig mest i camen, så hade inte orkat titta på ljudinställningarna, men efter lite pillande i inställningarna fungerade även det som det skulle!
För övrigt kommande läsande:
JAG använde "patch_solution1_mirrored". För min del fungerade solution1 bättre för mig då jag spelade in ifrån kameran, dock tycker jag alla jag testat laggar lite. Jag vet inte om det är patcharnas fel, men lite får man ta!
Anledningen att jag tog "mirrored" var att patchen troligtvis VRIDER på bilden. Vilket betyder att det som från början finns på vänster sida vrids till höger. Min vänsterhand var t.ex. redan på vänster sida då den var upp-och-ner så när jag vände på den blev det fel.
För övrigt var det som janne-5001 påpekade att följande kod gäller för ubuntu
Kod: Markera allt
sudo cp uvcvideo.ko /lib/modules/`uname -r`/ubuntu/media/usbvideo/
inte
Kod: Markera allt
sudo cp uvcvideo.ko /lib/modules/`uname -r`/usb/media/
Sista koden tror jag heller inte fungerade, men verkar ju ha löst sig ändå.