Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Björn55
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Björn55 »

Har inget emot Thunderbird men föredrar små enkla program och tänkte därför prova Evolusion.

Först kan jag inte få in ett hotmail konto som ju använder en webadress istället för mailserver.

Det skall gå att importera från XP men jag använder LIVE mail och det tycks varken gå att importera eller exportera inte ens mellan olika Windows. Jag har ett 15-tal konton och det är så jobbigt att skriva in alla dessa mailservrar och användarnamn och sedan lyckas få rätt lösenord till det.

Hur gör jag det här lättast? Är Thunderbird bättre så får jag väl installera det då men behöver ändå veta hur .... går det att importera konton och adressbok? Går det att importera mail också? Ifrån Windows Live mail då?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: E-mail

Inlägg av Hund »

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Björn55
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Björn55 »

Det funkade inte, antingen har jag gjort fel, eller så beror det på att både Ubuntu och Evolution är lite nyare ver. Men jag är på det igen. Kanske skall kolla in Thunderbird istället?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag har tyvärr noll koll på dessa klienter. :) Googlade lite och ramlade över länken ovan bara.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Internet"