Jag har installerat tor, privoxy och foxyproxy och försöker starta firefox med dom nya tilläggen men jag får upp det här felmeddelandet när fönstret startar:
Fel vid skrivning av inställningsfil: file:///usr/lib/firefox-3.0.8/foxyproxy.xml. Kontrollera att sökvägen finns, att Firefox har skrivrättigheter till den och starta sedan om Firefox. FoxyProxy kommer inte att fungera förrän omstart har skett.
Sen kommer det upp nått sorts allternativ att jag kan stänga av foxyproxy för användning och då står det "Tor Disabled" och "FoxyProxy: Av" nere i högra hörnet. Uppenbarligen så är det nån behörighet som ska ändras för den där filen men hur gör man det?
Foxyproxy och TOR
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Re: Foxyproxy och TOR
Kod: Markera allt
sudo chmod 7777 /usr/lib/firefox-3.0.8/foxyproxy.xml
chmod: kan inte komma åt "/usr/lib/firefox-3.0.8/foxyproxy.xml": Filen eller katalogen finns inte
-
- Kontakt:
Då finns inte filen där, vilket förklarar ditt ursprungliga problem.advyn skrev:chmod: kan inte komma åt "/usr/lib/firefox-3.0.8/foxyproxy.xml": Filen eller katalogen finns inte
Vad ska jag göra då då? Avinstallera allt och installera om det och se om det fungerar då eller? kan ta och prova det imorn. Just nu ids jag inte försöka mer...
-
- Kontakt:
Börja med att gå in i filbläddraren (nautilus) och se efter om filen verkligen inte är där. Om den inte är där har något gått snett vid installationen av FF-pluginet. Prova avinstallera det och sedan lägga till det igen. Vissa tillägg är dessutom bara skrivna för ett enda OS, som t.ex. Win. Vet inte hur det förhåller sig med just ditt men det låter som det borde funka i Linux.
Om du bara vill använda en proxy behöber du inga tillägg - det kan du ställa in direkt i FF.
Om du bara vill använda en proxy behöber du inga tillägg - det kan du ställa in direkt i FF.