Pink Panther
Allt du skriver är rätt. Så de skall vi inte bråka om. Applikationer startar mycket snabbar nu. Det du skriver om ( Får felmeddelande varje gång att jag inte har behörighet att köra apt-get ) har jag inte haft problem med. Var lite problem i början med uppdateringshanteraren, sen ändra jag till huvudserver inte den svenska har det flytt på bra.ZX Spectrum skrev:Det kan möjligtvis inte vara så att Ubuntu fördelar ut minnet bättre nu så att mer används på grund av detta?
Jag märker att det går snabbare att starta applikationer nu än tidigare. Dessutom skickas meddelandena iväg direkt via Pidgin istället för en liten fördröjning. Detta var en positiv överraskning för mig.
Muspekaren har jag inga problem med. Däremot vill inte uppdateringshanteraren vara med riktigt vid start av Ubuntu. Får felmeddelande varje gång att jag inte har behörighet att köra apt-get.
Mycket intressant. Jag bytte till huvudservern nu och 6 uppdateringar blev 148 uppdateringar iom. ändringen. Dom 6 uppdateringarna gick aldrig att hämta från den svenska servern. Hoppas på bättre lycka nu. Tack!Pink Panther skrev:Var lite problem i början med uppdateringshanteraren, sen ändra jag till huvudserver inte den svenska har det flytt på bra.