Ubuntu 9.04 - Jaunty Jackalope suger internminne.

Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Ubuntu 9.04 - Jaunty Jackalope suger internminne.

Inlägg av Pink Panther »

Jag håller nu på att testa Ubuntu 9.04 - Jaunty Jackalope. Ett stort minus är att den suger minne, vad som orsaker detta vet jag inte? Jag har minne så det räcker och blir över ändå känner jag av detta fenomen. Jag hoppas att det här blir utrett och åtgärdat till den stora dagen. Muspekaren verkar till att vara seg eller typ flummigt betende tidvis.

???

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Re: Ubuntu 9.04 - Jaunty Jackalope suger internminne.

Inlägg av ZX Spectrum »

Det kan möjligtvis inte vara så att Ubuntu fördelar ut minnet bättre nu så att mer används på grund av detta?
Jag märker att det går snabbare att starta applikationer nu än tidigare. Dessutom skickas meddelandena iväg direkt via Pidgin istället för en liten fördröjning. Detta var en positiv överraskning för mig.
Muspekaren har jag inga problem med. Däremot vill inte uppdateringshanteraren vara med riktigt vid start av Ubuntu. Får felmeddelande varje gång att jag inte har behörighet att köra apt-get. ???
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

ZX Spectrum skrev:Det kan möjligtvis inte vara så att Ubuntu fördelar ut minnet bättre nu så att mer används på grund av detta?
Jag märker att det går snabbare att starta applikationer nu än tidigare. Dessutom skickas meddelandena iväg direkt via Pidgin istället för en liten fördröjning. Detta var en positiv överraskning för mig.
Muspekaren har jag inga problem med. Däremot vill inte uppdateringshanteraren vara med riktigt vid start av Ubuntu. Får felmeddelande varje gång att jag inte har behörighet att köra apt-get. ???
Allt du skriver är rätt. Så de skall vi inte bråka om. Applikationer startar mycket snabbar nu. Det du skriver om ( Får felmeddelande varje gång att jag inte har behörighet att köra apt-get ) har jag inte haft problem med. Var lite problem i början med uppdateringshanteraren, sen ändra jag till huvudserver inte den svenska har det flytt på bra.

:D

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Pink Panther skrev:Var lite problem i början med uppdateringshanteraren, sen ändra jag till huvudserver inte den svenska har det flytt på bra.
Mycket intressant. Jag bytte till huvudservern nu och 6 uppdateringar blev 148 uppdateringar iom. ändringen. Dom 6 uppdateringarna gick aldrig att hämta från den svenska servern. Hoppas på bättre lycka nu. Tack! :)
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Skriv svar

Återgå till "Ubuntus utvecklingsversion - inaktuell"