Dölja samlingar i Banshee
Dölja samlingar i Banshee
Försöker välja en bra mediaspelare i Ubuntu och har nu provat de flesta (tror jag) och fastnade lite för Banshee. Det jag saknar är en funktion som finn i iTunes som grupperar alla album som är samlingar under en artist som heter just "samlingar". Detta för att det inte skall bli för rörigt i listan med artister, det blir så många om artister som jag bara har någon enstaka låt med skall vara med där. Någon som vet om det går eller har tips på en mediaspelare till Ubuntu som kan det? Helst inte amarok för den gillade jag inte i övrigt, den får bli ett nödfall
.

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Dölja samlingar i Banshee
Jag kollade lite på hemsidan och hittade detta
men jag vet inte om det är riktigt detta du söker?Since version 1.2 Banshee has had good support for multi-artist (compilation) albums. If your files already contained album-artist metadata, Banshee should have picked that up and things should Just Work. If not, you can always manually edit the Album Artist by selecting the tracks of the album, pressing e to Edit Information, and setting a common value (e.g. "Various Artists" or the main artist on the album) in the Album Artist field. When sorting by anything except Artist, your tracks will get sorted by Album Artist as you'd expect.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Nej tyvärr, den visar fortfarande alla artister i bläddraren, även dom som är med på samlingsskivor :/
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
jag har försökt leta, men hittar tyvärr ingen sådan funktion.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Nej, antagligen finns den inte. Tror jag får leva med det, för i övrigt verkar spelaren bra
Tack för hjälpen!