Helt plötsligt en dag när datorn hängde sig slog jag av min thinkpad t23 och sen så hade jag ett GRUB error, ty 15 el 16.
Nästa dag efter jag försökt få igång den, tänkte jag att jag lika gärna kan formatera om den. Men varje skiva jag provar kan inte formatera HD, om man då lyssnar noga på den kan man höra att den försöker läsa den tickar likadant hela tiden som en liten klocka.
Sen provade jag installera med en windowsXP skiva o formatera i NTFS, men den säger då med att HDn är åt skogen ("kolla så den är isatt ordentligt, och är det en scsi så blablalba). Så nu tog jag min hårdisk från en A20p, o då funkar den igen typ när jag fixat installerat ubuntu istället för en gammal xubuntu som inte klarar av wirelessdongel så bra

Asså det verkar som det går att skriva lite iaf? sålänge det är en hel partion, jag hade tagit bort flaggan för boot, och nu när hda1 är mountat i /target så har den skrivit ungefär 1,2 GB och alla mappar är där /boot /bin osv.
jag formaterade om den igen till ext3 det tog max en minut iaf, det är en 40GBare.
och la till flaggan boot, och startar om för jag tänkte använda cdn till ubuntuserver som jag har till min server, o den funkar iaf bra, (slut på cdskivor för övrigt) =/
Någon här med någon lösning, tips? x)