Memorystick

Mobiltelefoner, digitalkameror, MP3-spelare och liknande
advyn
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Memorystick

Inlägg av advyn »

Jag har problem att montera mitt memorystick duo pro när jag har stoppat in den i läsaren. Läsaren sitter monterad i datorn och har fungerat förut. Jag hittar den i "Dator" men när jag dubbelklickar på den står det att jag inte kan montera den. Jag vet att mitt memorystick fungerar för det fungerar bra i min mobiltelefon. Nån idé på hur jag ska montera den?
eyerouge
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Re: Memorystick

Inlägg av eyerouge »

Har ditt memorystick någonsin mountats i Ubuntu?

Att läsaren fungerat vid ett tidigare tillfälle innebär inte nödvändigtvis att den gör det nu, det kan t.ex. ha varit en uppdatering som satt den tillfälligt ur spel. Fungerar läsaren med annan media än just MSticks?

Ubuntu känner ibland inte av när jag stoppar in en MStick i min multiläsare som är inbyggd i min stationära dator. Har själv inte lagt ner möda på att ordna problemet då det alltid löst sig om man tar ut det och stoppar in det igen eller efter en omstart. Har du försökt flera gånger? Och lyser någon lampa på din läsare som indikerar att du verkligen stoppat in kortet helt rätt? Ibland kan det vara knivigt att sätta in kortet rätt trots att man tror att man gjort det...
Bild
advyn
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Memorystick

Inlägg av advyn »

Lampan lyser när stickan är inne. Jag har kunnat mounta samma sticka förut... Jag har provat att ta ut och stoppa in igen och reboota men inget har fungerat. Dock så vet jag inte om andra kort fungerar som dom ska...
Skriv svar

Återgå till "Prylar"