Fel på desktopet, allt blir för stort ibland

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
bobthesob
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Fel på desktopet, allt blir för stort ibland

Inlägg av bobthesob »

Hej!
Jag har ett problem som nu blivit ett större problem :)
När jag kommer till loginskärmen i Ubuntu så är bokstäver (som jag skriver, typ användarnamn) och text (som redan finns där) otroligt stora. Det har varit ett överkomligt problem, men nu skulle jag ominstallera Ubuntu och då kan jag inte ens manövrera på installeringsrutan som kommer upp eftersom allt är jätte stort. När jag kör live CD så är det mesta normalt (fönster etc) men även då är bokstäverna stora. Jag har testat med ctr+alt+backspace för att återställa X men det ger inget resultat.
Tacksam för hjälp!

//Bob
Liberty: One of Imagination's most precious possessions.
Användarvisningsbild
BadOmen
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Fel på desktopet, allt blir för stort ibland

Inlägg av BadOmen »

Hej,
Kanske inte det lättaste felet om felet även existerar när du kör liveCD men du kan iaf kolla System -> Inställningar -> Utseende och under fliken Typsnitt. Vad har du för dator? kanske du kan söka på din dator och Ubuntu på google och hitta nåt? Vad har du för grafikkort? Under System -> Administration -> Hårdvarudrivrutiner kan du installera om drivrutinerna till grafikkortet och se om det gör nån skillnad. Kanske du kan google på ditt grafikkort och unbunt och se om det är andra med liknande fel =)

BTW gör inte dubbelposter för det gör det bara bökigare att svara på inläggen då det kan bli diskussioner på två trådar... Det är bättre att du bara bumpar upp ditt inlägg istället för att göra ett nytt.
Betygsätt din Hårdvara och underlätta inköp av ny för andra:http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewforum.php?f=138
Ubuntu-se forsknings team, här.
Min Ubuntu blogg som funkar som en stor post-it lapp för mig http://attminnas.blogspot.com/
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"