Firefox

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Henrik Mundt

Firefox

Inlägg av Henrik Mundt »

Här om dagen fick jag ett besked att ny vers. på FIREFOX fanns, om jag ville uppdatera. Ja! Efter des har jag problem! När jag försöker starta RÄVEN kommer tre flikar med updatering av AD-ONS och sedan ett meddelande att jag måste starta om RÄVEN därför att den är uppdaterat. Detta har jag gjort ett antal gångar. Jag har fortfarande inte något liv i räveriet!
När jag kom på detta försökte jag att gå invia system/adm/pakethandt-synaptic och ominstallera FIREFOX. Detta har inte hjälpt.
Vad gör jag nu??? Någon som har en ide?

Mvh
Henrik
Användarvisningsbild
bbauto
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Firefox

Inlägg av bbauto »

Du skulle kanske pröva att ta bort Firefox HELT via System->Administration->Synaptic (Då sopar du även ev. korrupta inställningar)
För att sen installera om programmet igen...
David Andersson

Inlägg av David Andersson »

Det borde bara hända en gång efter en uppdatering (och inte ens vid varje uppdatering tror jag). Uppdaterade du Firefox genom uppdaterings-hanteraren i Ubuntu eller på annat sätt?

Ett långskott kanske, men funderar om det kan vara nåt med rättigheter på filer. Om du skriver i en terminal:

Kod: Markera allt

ls -l ~/.mozilla/firefox ~/.mozilla/firefox/*.default
listar den några filer där du inte är ägare (inte ditt namn i 3e och 4e kolumnen)?
Henrik Mundt

Inlägg av Henrik Mundt »

Tack för alla förslag - men efter ytterligare uppdateringar verkar det ha lungnet sig i lådan!

javisst var det dom officiella uppdateringar som ställde till det - hur har jag inte en aning om! Men som en tröst verkar det som eländet har flyttats över i till Open Office . den har jag installerat om och inte hjälpte det.
Jag tröster mig med att när 9.04 kommer så löser problemet sig med stor sannolikhet - och jag har tid att vänta tills dess. Livet är annat än datorer och jag har två till som fungera

En trevlig påsk till er alla
Mvh
Henrik
Skriv svar

Återgå till "Internet"