Jag har använt gimp nu ett tag... kanske ett år eller nått. Innan har jag använt det på windows xp där jag lärde mig var man ska spara de penslar man skaffar på nätet satt man kan använda det i gimp, men nu när jag har ubuntu på min lilla data, var ska jag då spara penslarna??
Jag har laddat ner ett paket i arkivhanteraren men var ska jag sedan överföra dom?
Gimp och Ubuntu
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Gimp och Ubuntu
katalogen för penslar hittar du i
~/.gimp-2.6/brushes
om du öppnar din hemmamapp och trycker tangentkombot ctrl-H öppnas gömda kataloger och filer .
i katalogen .gimp-2.6 finns alla de kataloger som innehåller gradienter, penslar, mönster mm
~/.gimp-2.6/brushes
om du öppnar din hemmamapp och trycker tangentkombot ctrl-H öppnas gömda kataloger och filer .
i katalogen .gimp-2.6 finns alla de kataloger som innehåller gradienter, penslar, mönster mm