Köpt en LG KU990 men hur får över musik till telefonen ?
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Köpt en LG KU990 men hur får över musik till telefonen ?
Hejsan.
Sitter på Ubuntu 8.10 och vill föra över musik till mina nya telefon LG KU990 men hur gör man igentligen? Hur ska jag börja osv?
Detta är telefonen jag har-> http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=15337
Sitter på Ubuntu 8.10 och vill föra över musik till mina nya telefon LG KU990 men hur gör man igentligen? Hur ska jag börja osv?
Detta är telefonen jag har-> http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=15337
- Osprey
- Kontakt:
Re: Köpt en LG KU990 men hur får över musik till telefonen ?
Bluetooth står det inte där om den har, men den har ju USB så det borde bara vara att plugga in den i burken också borde den dyka upp som en disk. Eventuellt kan du behöva ställa om så att den står i något masslagringsläge istället för synkroniseringsläge. Om det nu inte skulle funka så har LG säkert något program på sin hemsida för det som i värsta fall kräver Windows...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
-
Bluetooth har den.
När jag koppla in telefonen via USB så kom det fram att datorn hittade telefonen, Men endast så jag kan surfa i mobilen via dator(den la upp en connection med Halebop servern) men mer än så verkar det inte hända.
Hur ska jag göra så min mobil syns som en annan lagringsdisk?
När jag koppla in telefonen via USB så kom det fram att datorn hittade telefonen, Men endast så jag kan surfa i mobilen via dator(den la upp en connection med Halebop servern) men mer än så verkar det inte hända.
- Osprey
- Kontakt:
Jag vet inte jag kan inte LG alls, men jag tycker att det borde gå att få den att dyka upp som en disk, det är ju trots allt ett lagringsutrymme. Har den förresten minneskort? När det dyker upp en USB-disk så brukar iofs Ubuntu reagera för det, men har du tittat så det inte finns något som dykt upp i tysthet under /media...?
-
Samma här. Helt ny med LG.
Minneskort har den inte just nu. Ska köpa det på Onsdag men den har ju ett eget lagringsytrymme ändå. Så den borde dyka upp. Nej den kommer inte upp under media.
Lite off topic med: Vet någon hur jag kan använda 60 Gig som står oanvänd? Dom är som "bortskilda" från resten av C hårdisken
Minneskort har den inte just nu. Ska köpa det på Onsdag men den har ju ett eget lagringsytrymme ändå. Så den borde dyka upp. Nej den kommer inte upp under media.
Lite off topic med: Vet någon hur jag kan använda 60 Gig som står oanvänd? Dom är som "bortskilda" från resten av C hårdisken
Jag har visserligen en nokia och jag köpte en d-link bluetooth på siba för 99kr och den funger bra. Man öppnar telefonens bluetooth och högerklicka på ikonen för bluetooth som finns vid klockan skicka filer till enheten enklare kan det inte bli.Shaaft skrev:Bluetooth har den.
- Osprey
- Kontakt:
Jag skulle tro att minneskortet dyker upp autmatiskt i /media när du bara har det i. Min SonyEricsson X1:a gör så (ja, ja, jag vet att det är Windows i denShaaft skrev:Minneskort har den inte just nu. Ska köpa det på Onsdag men den har ju ett eget lagringsytrymme ändå. Så den borde dyka upp. Nej den kommer inte upp under media.

Vad menar du med "C hårddisken"..? Kör du dualboot med Windows och Ubuntu eller..? Och kör du isåfall Vista, XP home eller XP professional på den, någon C-disk finns ju liksom inte i Ubuntu...Shaaft skrev:Lite off topic med: Vet någon hur jag kan använda 60 Gig som står oanvänd? Dom är som "bortskilda" från resten av C hårdisken
-
Vilken bluethooth ikon? Kommer inte fram någon för mignorhager skrev:Jag har visserligen en nokia och jag köpte en d-link bluetooth på siba för 99kr och den funger bra. Man öppnar telefonens bluetooth och högerklicka på ikonen för bluetooth som finns vid klockan skicka filer till enheten enklare kan det inte bli.Shaaft skrev:Bluetooth har den.
Jag har en Router(Kör trådlöst)
-
AJg får väll vänta tills Onsdag då jag får mitt minneskort och prova då. Det kanske funkar bättre då för just nu vill jag föra över några teman och några låtarOsprey skrev:Jag skulle tro att minneskortet dyker upp autmatiskt i /media när du bara har det i. Min SonyEricsson X1:a gör så (ja, ja, jag vet att det är Windows i denShaaft skrev:Minneskort har den inte just nu. Ska köpa det på Onsdag men den har ju ett eget lagringsytrymme ändå. Så den borde dyka upp. Nej den kommer inte upp under media.), jag kommer alltså bara åt minneskortet och inte telefonminnet. Detta har jag inte själv brytt mig om eftersom det är så lätt att kopiera internt i telefonen, men så länge man inte har minneskort i telefonen kan det ju vara lite trist. Det är möjligt att det går att fixa till det här i min telefon, P990:an jag hade innan gjorde inte så, men som sagt jag har inte brytt mig tillräckligt för att se om det går...
Vad menar du med "C hårddisken"..? Kör du dualboot med Windows och Ubuntu eller..? Och kör du isåfall Vista, XP home eller XP professional på den, någon C-disk finns ju liksom inte i Ubuntu...Shaaft skrev:Lite off topic med: Vet någon hur jag kan använda 60 Gig som står oanvänd? Dom är som "bortskilda" från resten av C hårdisken

Jag har bara Ubuntu( Sa fel, Ingen C disk finns. Tänkte fel) men min HDD är på 320 gig men jag kan bara använda 240 för restens står som oandävnda diskar i Ubuntu
Jag får en ikon vid klockan så fort jag sätte min d-link bluetoofh i ett usbutag på datorn jag har bara ububtu 8.10 på min dator behöver inget annat.Shaaft skrev:Vilken bluethooth ikon? Kommer inte fram någon för mignorhager skrev:Jag har visserligen en nokia och jag köpte en d-link bluetooth på siba för 99kr och den funger bra. Man öppnar telefonens bluetooth och högerklicka på ikonen för bluetooth som finns vid klockan skicka filer till enheten enklare kan det inte bli.Shaaft skrev:Bluetooth har den.
Jag har en Router(Kör trådlöst)
-
Konstigt för jag får inte fram det
- Osprey
- Kontakt:
Fundera först ut hur du vill att din disk ska vara partitionerad och starta sedan "gparted" och fixa till den precis som du vill ha den. Det vanliga är väl ungefär att man väljer att ha en swap på 1-2 GiB och den har du antagligen redan och behöver inte ändra på om den nu inte behöver flyttas. Sedan har man ofta 10-20 GiB för root-partitionen och allt som finns kvar på home-partitionen. Andra varianter finns och ibland lägger man t.ex kärnan i en egen partition och lite annat allt efter behov.Shaaft skrev:...min HDD är på 320 gig men jag kan bara använda 240 för restens står som oandävnda diskar i Ubuntu
Vad får du för utskrift från:
Kod: Markera allt
parted -l
Dum fråga men har du installerat bluetooth i gnome?Shaaft skrev:Konstigt för jag får inte fram det
-
Får inget alls om jag skriver in det i terminalenOsprey skrev:Fundera först ut hur du vill att din disk ska vara partitionerad och starta sedan "gparted" och fixa till den precis som du vill ha den. Det vanliga är väl ungefär att man väljer att ha en swap på 1-2 GiB och den har du antagligen redan och behöver inte ändra på om den nu inte behöver flyttas. Sedan har man ofta 10-20 GiB för root-partitionen och allt som finns kvar på home-partitionen. Andra varianter finns och ibland lägger man t.ex kärnan i en egen partition och lite annat allt efter behov.Shaaft skrev:...min HDD är på 320 gig men jag kan bara använda 240 för restens står som oandävnda diskar i Ubuntu
Vad får du för utskrift från:?Kod: Markera allt
parted -l
-
Hitter bluetooth under system-> Inställningar-> Bluetoothnorhager skrev:Dum fråga men har du installerat bluetooth i gnome?Shaaft skrev:Konstigt för jag får inte fram det
Kolla om hantering av blåtandsenheter är igång under menyn administration-tjänster.Shaaft skrev:Hitter bluetooth under system-> Inställningar-> Bluetoothnorhager skrev:Dum fråga men har du installerat bluetooth i gnome?Shaaft skrev:Konstigt för jag får inte fram det
-
Bluetooth är aktiverad.
Vilken bluetooth har du ?Shaaft skrev:Bluetooth är aktiverad.
-
Förlåt om jag frågar men finns det olika sorters bluetoothnorhager skrev:Vilken bluetooth har du ?Shaaft skrev:Bluetooth är aktiverad.
Jag har en D-link och det finns många fler märken och det är inte säkert att alla fungerar med Linux.Shaaft skrev:Förlåt om jag frågar men finns det olika sorters bluetoothnorhager skrev:Vilken bluetooth har du ?Shaaft skrev:Bluetooth är aktiverad.