Hej,
Varje gång jag kör uppdateringshanteraren "manuellt" så finns det massor att ladda ner och installera. Jag får alltså aldrig upp en blänkare som det var förut vid klockan att det finns uppdateringar att hämta. Är detta en bugg eller ska man göra allt manuellt från och med nu?
//Tobbe
Aldrig nån indication om att det finns uppdateringar?
- TobbeT
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Aldrig nån indication om att det finns uppdateringar?
GGS-Data Elite, 5200+ 4GB RAM Ubuntu 11.04 64-bitars, 2x500GB HD
Re: Aldrig nån indication om att det finns uppdateringar?
På den fliken anger du varifrån du vill hämta ner programvara. Om du kollar två flikar till höger ("Uppdateringar") så ser du vad du behöver bocka i för att uppdatera automatiskt.
- TobbeT
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ok,
Har kollat men vet inte om jag har de rätta inställningarna. //Tobbe
Har kollat men vet inte om jag har de rätta inställningarna. //Tobbe
GGS-Data Elite, 5200+ 4GB RAM Ubuntu 11.04 64-bitars, 2x500GB HD
Bugg? Nej egentligen inte men det har orsakat massiva protester och med all rätt så nån ny lösning kommer säkert inom kort då den aktuella lösningen är under all kritik. Kanske blir det tillbaks till samma lösning som tidigare.TobbeT skrev:Varje gång jag kör uppdateringshanteraren "manuellt" så finns det massor att ladda ner och installera. Jag får alltså aldrig upp en blänkare som det var förut vid klockan att det finns uppdateringar att hämta. Är detta en bugg eller ska man göra allt manuellt från och med nu?
En del av de halvheta diskussionerna finns i buggen [Jaunty] Removal of Update Notifier is WRONG.