Hejsan.
Jag har kommit mycket längre, även fast jag har installerat rätt drivrutin för mitt grafikkort så funkar det knappt.
Det kommer upp massa varningstexter där det står att det är fel med XConfigen.
Sen måste jag öppna Ubuntu i ett ovanligt dålig upplösning för att ens få igång datorn. När jag därefter går in på NVidia X Server Settings så står: (just run `nvidia-xconfig` as root), and restart the X server.
Om jag går in på terminalen och skriver in "nvidia-xconfig" så står det utlygare: Using X configuration file: "/etc/X11/xorg.conf". Och en massa varningstexter.
Fakta: GeForce 8500GT Grafikkort och Installerade: NVidia GeForce 8 Serier 32-bit.
Filnamnet: NVidia-Linux-x86-180.29-pkg.run
Jag förstår inte vad felet är eller vad jag ska göra.
Problem uppstog när installationen var klar av Grafikkort.
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
- Daniel Nylander
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Re: Problem uppstog när installationen var klar av Grafikkort.
Kan du köra
och se vad som händer. Kan du aktivera något?
Kod: Markera allt
sudo jockey-gtk
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Re: Problem uppstog när installationen var klar av Grafikkort.
Njea, jag kan avaktivera (Version 177) Den som är rekommenderad. Men då vet jag inte vilken jag ska installera istället för den. Det finns ju en äldre version än den också.