Ubuntu hakar upp sig

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
lord

Ubuntu hakar upp sig

Inlägg av lord »

Hejsan.

Vet egentligen inte om det här är rätt plats, men så här ligger det till. Har köpt en USB nätverks adapter till datorn. Nu har den börjat skapa problem. GNOME hänger sig (jag vet att det är GNOME, för ctrl + alt + backspace funkar fortfarande, och andra delar av Ubuntu, som inte är beroende av det grafiska, fungerar utmärkt det med), Internet kopplas ur ganska snart efter att det har kopplats upp, och när jag stängt av den har jag sett felmeddelanden på skärmen som har med USB att göra (adaptern är då fortfarande ikopplad). Har även testat en annan adapter utan att det blev mycket bättre. Båda har fungerat utmärkt tidigare, och när jag nu installerar KDE 4 (ifall GNOME skulle dö igen så har jag i alla fall) med hjälp av en ethernet kabel funkar det utmärkt. Köår även samma program som jag körde när det hakade upp sig tidigare, men det fungerar. Behöver dock trådlöst... vet någon vad jag kan göra mot det här?

Bästa hälsningar,
lord.
lord

Re: Ubuntu hakar upp sig

Inlägg av lord »

Körde en ominstallation av Ubuntu när ljudet dog. När jag skulle göra backup på min data upptäckte jag något skumt. En användare vid namn "1000" hade tagit kontrollen över ganska många av mina filer. Och jag är den enda användaren på datorn. Vet någon något om vad det var?
Användarvisningsbild
maths57
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av maths57 »

Kan inte hjälpa dig med ditt problem, men användare 1000 är du själv. Konstigt att inte ditt användarnamn syns.
lord

Inlägg av lord »

Ok, mysko... nåja, har i vilket fall ominstallerat hela maskinen och så.
Skriv svar

Återgå till "Internet"