ubuntu.se byter kläder!

Nyheter i datorvärlden.
No1Viking

ubuntu.se byter kläder!

Inlägg av No1Viking »

ubuntu.se byter kläder!

Det är med stor glädje vi, ubuntu.se, byter ut vår förstasida mot en portal. Denna portal ger oss mer frihet tex vad gäller att enkelt kunna byta ut innehåll genom att skapa artiklar, omröstningar mm med hjälp av ett bra CMS som heter Joomla. En annan viktig funktion är att vi nu har "single-sign-on". Med single-sign-on menas automatisk direktinloggning till flera resurser samtidigt. Loggar du in i portalen kommer du samtidigt, automatiskt, att vara inloggad i vårt forum, bloggen och i vår chatfunktion. Är du medlem sedan tidigare, logga in i portalen. Är du ny, blivande, medlem, registrera dig på samma ställe, i portalen.

Till vår nya portal kommer vi att behöva hjälp med att skapa artiklar som handlar om nyheter inom linuxvärlden i allmänhet och kring Ubuntu i synnerhet. Det finns även andra ämnen som vi gärna vill ha med i vår portal, tex evenemang, teknik & forskning, utbildning mm, gärna kopplat till Linux och Ubuntu.
Välkommen med din intresseanmälan, och/eller frågor, via e-post till skribent@ubuntu.se!

Vänliga hälsningar

Teamet bakom ubuntu.se
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
djkmmo
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: ubuntu.se byter kläder!

Inlägg av djkmmo »

FreakHead skrev:ubuntu.se byter kläder!

Det är med stor glädje vi, ubuntu.se, byter ut vår förstasida mot en portal. Denna portal ger oss mer frihet tex vad gäller att enkelt kunna byta ut innehåll genom att skapa artiklar, omröstningar mm med hjälp av ett bra CMS som heter Joomla. En annan viktig funktion är att vi nu har "single-sign-on". Med single-sign-on menas automatisk direktinloggning till flera resurser samtidigt. Loggar du in i portalen kommer du samtidigt, automatiskt, att vara inloggad i vårt forum, bloggen och i vår chatfunktion. Är du medlem sedan tidigare, logga in i portalen. Är du ny, blivande, medlem, registrera dig på samma ställe, i portalen.

Till vår nya portal kommer vi att behöva hjälp med att skapa artiklar som handlar om nyheter inom linuxvärlden i allmänhet och kring Ubuntu i synnerhet. Det finns även andra ämnen som vi gärna vill ha med i vår portal, tex evenemang, teknik & forskning, utbildning mm, gärna kopplat till Linux och Ubuntu.
Välkommen med din intresseanmälan, och/eller frågor, via e-post till skribent@ubuntu.se!

Vänliga hälsningar

Teamet bakom ubuntu.se
Jag noterade idag att ni fårr ett nytt utseende och jag bara undrar var forumet tagit vägen. Skall ni inte ha ett separat forum längre (d.v.s. är det integrerat i portalen eller skall den delen helt läggas ned)?

Sedan en synpunkt: Skippa vitt mot grått. Det vita mot det blåa i den översta artikeln är lättläst, men det vita mot den grå bakgrunden i artiklarna längre ned flyter ihop lite (för mig i.a.f.).
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

WoW, snyggt, prydligt, strukturerat och lättläst!!

Imponerande, bra jobbat gubbar! :)
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Inlägg av Osprey »

Jättesnyggt, ni har verkligen hittat en bra form!! :)
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Beta

Inlägg av Beta »

Jag tycker det är väldigt snyggt och första sidan är väldigt inbjudande. Dock höll jag på länge innan jag fattade hur jag skulle logga in eller komma åt forumdelen. Kanske det skulle gå att göra det lättare att hitta dessa två? T.ex. lägga in tydligare länkar dit?
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

Jag är imponerad!
Dels av upplägget på förstasidan, det är lätt att se och hitta de olika delarna.
Videosidan kan bli en riktigt hit, kollade på panoramat i konstnärens ateljé, imponerande!
Och allra mest imponerad blev jag av att det finns en väl synlig länk till en artikel om Windows 7.
Det finns kanske inte såååå många Ubuntufundamentalister på Ubuntu.se som här.

Fortsätter ni att vara så öppna och fria på Ubuntu.se så kommar jag fundera allvarligt på att byta forum.
mvh Rune.K

En enda liten sak jag vill klaga på, jag tycker det är lite för mycket vit färg på förstasidan, men det spelar ingen större roll, det är innehållet som är viktigast.
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"