Få firefox att följa gtk temat?

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Få firefox att följa gtk temat?

Inlägg av Rasmus »

Som rubriken säger hur gör jag för att få firefox att följa gtk temat? Bakgrundsfärgen är rätt men förgrunden (texten) är fortfarande vit/svart vilket kan bli jobbigt/svårläst på ett mycket mörkt tema. Jag pratar alltså nu om själva webläsaren, menyn, inställnings rutan och adress bar. Websidorna får gärna behålla sitt vanliga utseende.
Luceat
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Få firefox att följa gtk temat?

Inlägg av Luceat »

Inte så mycket hjälp kanske, men när jag installerade compiz-fusion och emerald och installerade ett tema specifikt för det så fungerade det out-of-the-box.
Varning för att använda svarta bakgrundsteman dock, skriva i openoffice med vitt på svart bakgrund är inte så nice och på en del websidor så får jag fylla i formulär med vit text på vit bakgrund (t.ex. i facebookchatten, men bara i rutan där man skriver vad man vill säga)

Kan va ett kasst tema jag har också :P
Användarvisningsbild
JeyPeyy
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av JeyPeyy »

Oftast får man ladda ner ett separat tema för firefox. Som du ser på https://wiki.ubuntu.com/Artwork/Incomin ... FDustTheme finns det ett eget tema för firefox för att det ska likna dust. Eftersom Firefox inte är gtk på riktigt, utan är bara en dålig portning från Windows till en låtsas-gtk (rätta mig om jag har fel), så måste man göra på detta vis. Om du istället kör Epiphany så är inte detta ett problem.

Säg vad du har för tema så kanske vi kan hitta motsvarande för firefox.
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Idén var att websidorna (stavas det med ett eller två b:n?) inte ska påverkas utan ska vara lika fina som dem är idag.
Jag vill ha kvar firefox originaltema då jag är mycket van vid det. Men jag skulle inte dra mig för att hitta det någonstans och bara ändra lite färger.
Temat jag kör är en mod på Darkroom (egengjort).
Användarvisningsbild
Svento

Inlägg av Svento »

Använder du Gnome-color-chooser?
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Nej ändrade direkt i "Utseende" då jag bara har gtk som färgschema för menyer, kör emerald som dekoratör.
Användarvisningsbild
Svento

Inlägg av Svento »

Installera den så går det mesta att fixa.
Skriv svar

Återgå till "Internet"