Aspire One kernel

Användarvisningsbild
ebbot
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Aspire One kernel

Inlägg av ebbot »

Jag har försökt installera aspireonekernel efter Bossiemans blogg men fått ett problem i Jaunty. När man kommer till GDM får jag ett felmeddelande om att /home inte existerar och valet fortsätta eller ej. Partitionerna /home och / är formaterade till ext4 vilket jag gissar är orsaken men bägge är ju version 2.6.28-9 så varför? Det funkar finfint med ubuntus smak. Är Sickboys kärna så skalad?

Vad annars kan orsaka det? Initramfs?

En annan fråga jag kan passa på att ställa. Vid installation är fönstren på tok för stora och går inte att flytta uppåt = undre delen av dem med exempelvis OK eller andra alternativ är omöjliga att se. Jag tabbade på måfå och hittade rätt. Finns det något sätt att ändra det? Fortfarande blir vissa fönster för stora (ofta inställningsfönster för Gnome eller Xfce).
Tid över? Svara gärna på ett inlägg
Underskattad hjälp precis som denna och denna
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Aspire One kernel

Inlägg av Dagon^ »

För att fixa storleken på fönsterna:

Kod: Markera allt

gconftool-2 --set /apps/compiz/plugins/move/allscreens/options/constrain_y --type bool 0
annars kan du hålla inne Alt samtidigt som du drar fönstret uppåt.
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Användarvisningsbild
ebbot
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Re: Aspire One kernel

Inlägg av ebbot »

Tackar! Det där med alt funkade men gconf ville sig inte riktigt. Får t.ex. enorm utskriftsmeny i Acroread.

Annars så vägrar partitionen fungera med aspireonekernel. Konstigt att den startar överhuvudtaget eftersom / också är formaterad med ext4...
Tid över? Svara gärna på ett inlägg
Underskattad hjälp precis som denna och denna
Skriv svar

Återgå till "Ubuntus utvecklingsversion - inaktuell"